مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران هرمزگان از برگزاری جشنواره “کارستان ۱۴۰۰” جهت تجلیل از چهره های برتر کارآفرینی و کارفرمایی هرمزگان و با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،عباس اکبری، امروز (۹ اسفندماه) در نشست خبری “جشنواره کارستان ۱۴۰۰” گفت : اساس شکل‌گیری این سازمان بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی است. یک ضلع این اصل کارآفرینان، یک ضلع کارمندان و کارگران و یک ضلع دولت است و بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته و خدماتی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

اکبری افزود: در بین این ۳ ضلع کارآفرینان نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کنند. مشارکت این حوزه از حق بیمه کارمندان و کارگران حدود ۲۳ درصد است.

وی ، تصریح کرد: ما در هرمزگان غریب به ۳۰ هزار کارگاه و مؤسسه داریم که به صورت مستمر با آن‌ها ارتباط داریم. صاحبان مشاغل دایره گسترده‌ای هستند و ما برای اینکه به یک گفتمان مشترک برسیم باید تعاملات خوبی داشته باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: طرح ۳۰۷۰ در راستای ارتباط بهتر با کارفرمایان اجرا شده است. در این طرح دیگر نیاز به ارائه لیست‌های بیمه دستی نیست و از این پس لیست ها به صورت آنلاین ارسال می‌شود. از ابتدای سال جاری حدود ۲۲۰ هزار فقره لیست اینترنتی دریافت کرده‌ایم. همچنین نام نویسی بیمه شدگان و ابلاغ الکترونیک نیز در این طرح فعال شده است

وی ادامه داد: یک فعالیت دیگری که به صورت پایلوت در برخی کارگاه‌ها شکل گرفته فعال‌سازی پرونده الکترونیک کارگاه است. امیدواریم که در سال جدید همه پرونده‌ها به الکترونیکی تبدیل شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: تدوین و تلخیص بخشنامه‌های اداری نیز در دست اقدام است. در راستای رفع موانع تولید یک ستاد تسهیل مشکلات فعالیت کارگاه‌ها شکل گرفت و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ ستاد تشکیل شد.

اکبری یادآور شد : در سال ۱۴۰۰ بخشودگی جرائم از اردیبهشت تا تیرماه اتفاق افتاد و افرادی که متأثر از شرایط کرونا بودند شامل این بخشودگی شدند. در تأمین اجتماعی هیئت‌های بدوی برای رسیدگی به اعتراضات صاحبان کسب و کار داریم که در سال جاری هزار و ۵۳۸ فقره پرونده در این هیئت‌ها تعیین تکلیف شده است. در هیئت تجدید نظر نیز ۵۴۱ پروند مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته اتاق فکری تشکیل دادیم که متشکل از نمایندگان تمام تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی است و در ذیل هسته مرکزی کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: برای تجلیل از چهره‌های برتر کارآفرینی و کارفرمایی استان تحت عنوان جشنواره کارستان ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ساعت ۱۴ با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود.

امیدواریم بتوانیم گام مؤثری در راستای تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان برداریم.

اکبری با بیان اینکه در جشنواره دستان شاخص‌های مختلفی از جمله پرداخت حق بیمه، ارتقای اشتغال، مشارکت در تولید و … در انتخاب کارفرمایان برتر مؤثر بوده، عنوان کرد :در این جشنواره از ۱۱ تن از کارفرمایان برتر استان تجلیل می شود. وی ادامه داد : تعداد بیمه‌شدگان اسفند امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد رشد داشته است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام