کتاب «خاله باران » طی آئینی در فرهنگسرای انقلاب بندرعباس با حضور راشد انصاری (خالو راشد ) ، امیرحسین والا ، مهدی ناظری ، هومن محمد کرمی ، مرتضی استاد زاده ، گروه چیکو و جمعی از مدعوین رونمایی شد .

در گفت وگوی اختصاصی پایگاه خبری صبح دریانیوز، نویسنده کتاب خاله باران ، در مراسم رونمایی از این کتاب ،گفت : کتاب خاله باران با بیش از ۶ موضوع متفاوت نوشته شد و در نهایت با راهنمایی محمد سایبانی ایده در مورد بشمن روستای من که صنعتگران شمالی فراوانی را در خود دارد  و همچنین به دلیل آشنایی کودکان با آداب و رسوم شمال در گذشته در این خصوص نوشته شد .

شادی آزاد بشمنی افزود : رونمایی از کتاب خاله باران قبل از وقوع زلزله غرب هرمزگان برنامه ریزی شده بود و بعد از وقوع زلزله و دیدن شرایط زلزله زدگان از خانواده هایی که برای رونمایی کتاب دعوت شده بودند خواستم به جای گل و هدیه برای کودکان زلزله زده کتاب خاله باران را تهیه کنند .

آزاد بشمنی، ادامه داد : روز بعد از رونمایی کتاب ام یکبار دیگر به مناطق زلزله زده سر زدم و برای کودکان کتاب های اهدایی خاله باران را که دوستان و خانواده هایی که در جشن این کتاب را تهیه کردند ، بردم.

این قصه گو ، عنوان کرد : قبل از زلزله غرب هرمزگان هر شب  برای کودکان آن منطقه قصه صوتی ارسال می کردم در زلزله وقتی بهشان سر زدم از من کتاب خواستند و گفتند بعد از وقوع زلزله تنها یک کتاب برای مطالعه دارند واین باعث شد کتاب قصه خاله باران را برایشان ببرم .

وی ، یادآور شد : در مراسم رونمایی کتاب خاله باران بیش از ۲۵۰ مهمان حضور داشتند البته برای مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان دعوتنامه رسمی بردم و انتظار حمایت داشتم اما با من مانند هنرمندان دیگر رفتار نشد و هیچ یک در این مراسم حضور نداشتند .

آزاد بشمنی با بیان اینکه  هدف از نگارش این کتاب یادگاری از آشنایی با آداب و رسوم شمال کشور برای کودکان سرزمینم است، خاطر نشان کرد : رفتنم به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد و درکنارشان هستم تا اوضاع سرو سامان بگیرد .

نویسنده کتاب خاله باران با اشاره به اینکه حمایت و استقبال از کتاب در آیین رونمایی خوب بود اما هنوز مبلغی که برای چاپ کتاب هزینه شده تامین نشده است، بیان داشت : هر زمانی در جشنواره قصه گویی شرکت کرده ام قصه را خودم نوشتم و این زمینه ای برای نوشتن کتاب ام  شد.

گفتنی است ، شادی آزاد بشمنی برگزاری کارگاه  های  مادر و کودک  با عنوان  یک لقمه  قصه  یک بشقاب آموزش یک قاشق  بازی و یک دیگ  لبخند، دارای  مدرک  بازی  کودک بین المللی و ملی  ، پیش  دبستانی  ،نویسندگی  ، دوره  کنترل  هیجان کودک ، نویسنده ، بازیگر ، مجری  کودک ،  قصه گو ، با بیش  از  ۸ سال سابقه ی  کاری  در حوزه  کودک ، حامی کودکان خاص ،  مربی افتخاری  کودکان  بی سرپرست  و بد سرپرست ، مربی  افتخاری  معلولیین ، برگزار کننده ی بیش  از ۵۰  کمپین  مهربانی  در راستای  کمک رسانی  به  کودکان  معلول و بی سرپرست و کودکان  بیماری خاص و  کمک رسانی  به  زلزله زدگان و سیل زدگان ،برگزیده ی  چندین  جشنواره  ی  ملی و استانی  قصه و  داستان ،مدیر  باشگاه  کتاب چیکوتاب ،تقدیر شده  توسط چندین  موسسه  خیریه و بهزیستی  و  کمیته ی امداد، دانشجوی سال اول مقطع کارشناسی روانشناسی را در کارنامه خود دارد .

همچنین کتاب خاله باران به نویسندگی شادی آزاد بشمنی ، تصویرگری زینب تبریزی نژاد ، ویراستاری امیرحسین والا و با حمایت انتشارات سومیتا چاپ شد و به زودی امکان خریداین کتاب  از بوکتاب فراهم می شود .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام