دوره QR code ویژه محصولات کشاورزی با حضور علاقه مندان این بخش توسط واحد آموزش اتاق بازرگانی هرمزگان با همکاری مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مشاور اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه کشاورزی در حاشیه این جلسه آموزشی گفت : استفاده از کد “کیوآر” بر روی محصولات با ارائه جزئیات تولید محصول کشاورزی ، مکان ، محل تولید و شیوه تولید قابلیت اجرایی دارد و به سه زبان‌ترجمه خواهد شد.

مهدی ترابی در این رابطه افزود : تولیدکنندگان برای صادرات محصول خود تا تاریخ ۳۰ آبان ماه با مراجعه به سامانه سماک ملزم به ثبت‌نام در این سامانه و دریافت کد سلامت محصولات هستند و بدون دریافت این کد عملا صادرات محصولات غیرممکن خواهد بود.

وی تاکید کرد : QR code به عنوان شناسنامه محصول شناخته می‌شود و بازرگانان و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند به استناد این گزارش که ضامن کیفیت محصولات کشاورزی می‌باشد، نسبت به تامین محصول اقدام کنند.

ترابی یادآور شد : اتاق بازرگانی هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به بخش کشاورزی استان است و ظرفیت ها در این اتاق برای ساماندهی بخش کشاورزی کاملا مهیاست و کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام