همایش یک روزه آشنایی کارکنان و نمایندگان شرکتهای مستقر در بندر شهید رجایی با خطرات متاثر از بیماری پشه آئدس و راه‌های پیشگیری از انتشار آن در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، به دنبال  انتشار گزارش‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مبنی بر مشاهده پشه آئدس در ۱۷نقطه ازشهر بندرعباس،  دوره آموزشی راه های پیشگیری از مخاطرات  این  حشره ناقل به همت مرکز HSE  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز یکشنبه ۲۱ آذر ماه برای کارکنان و نمایندگان شرکتهای مستقر در این مجتع بندری  برگزار شد.

بهسازی محیط های بندری، الزام تمامی پیمانکاران فعال در بندر شهید رجایی به جمع‌آوری لاستیک‌های مستعمل، سمپاشی هماهنگ در شرکت‌های مستقر، سمپاشی شهرک‌های مسکونی شهید باهنر و شهید رجایی، لایروبی کانال‌های آبهای سطح،  جمع‌آوری آبهای راکد و مانداب‌ها و برگزاری دوره آموزشی راه‌های بهسازی محیط به عنوان محورهای مطروحه در این همایش مورد تاکید قرار گرفت.

این دوره های آموزشی با هدف پیشگیری از خطرات این پشه  تا ریشکنی این گونه ناقل در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکتهای مستقر در این بندر تداوم خواهد یافت.

طبق گزارشات واصله از وزارت بهداشت، ورود لاستیک‌های مستعمل، نی‌های بامبوی وارداتی، کالاها و اجناس وارد شده از کشورهای آلوده از طریق کشتی و هواپیما از جمله راه‌های انتقال و ورود این پشه به کشور اعلام شده که بندر شهید رجایی نیز به عنوان یکی از مبادی مهم ورود کالا ازکشور تمهیدات لازم را بمنظور جلوگیری از رشد و تسری این حشره اتخاذ نموده که برگزاری این دوره آموزشی نیز در زمره همین  تدابیر است.

انتهای پیام