مدیر عامل فولاد هرمزگان در دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم که با حضور متخصصان ، پژوهشگران ، دانشگاهیان ، مدیران ، کارمندان فولاد در سراسر کشور در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد ، گفت : فولاد هرمزگان در طرح های توسعه ای فولاد پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عطاالله معروفخانی با بیان اینکه در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب به سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است،  میزبان دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در شهر بندرعباس هستیم ، افزود :  بعد از برگزاری کنفرانس ملی ریخته گری مداوم در آذر ماه ۱۳۹۸ بازخورد مناسب از جامعه صنعتی و دانشگاهی کشور درخصوص این کنفرانس تخصصی ما را بر آن داشت که مصمم تر از دوره قبل برای برگزاری دوره بعدی کنفرانس برنامه ریزی کنیم به این مهم معتقد هستیم که در این کنفرانس های تخصصی با هم اندیشی شرکت های داخلی ، مجموعه های دانشی ، پژوهشی و شرکت های دانش بنیان می توان در راستای شعار سال حرکت کرد .

معروفخانی عنوان کرد : به پیشنهاد صاحب نظران و به دلیل پیوستگی مباحث فولاد سازی و ریخته گری مداوم در این کنفرانس مباحث فولاد سازی نیز به سرفصل های کنفرانس اضافه شد و همچنین به دلیل حضور ، علاقه و مشارکت متخصصان و پژوهشگران خارج از کشور این دوره به صورت بین المللی برنامه ریزی شده است .

وی توضیح داد : علاوه بر این نگاه و توجه ویژه تیم مدیریتی جوان فولاد هرمزگان به مباحث پژوهشی و نوآوری و تاکید بر کسب تجربه های نو در حوزه اصلی فولاد سازی و ریخته گری همکاران را ثابت قدم تر کرده که علاقه و مشارکت خود را در ادامه مسیر نشان دهند .

معروفخانی با اشاره به اینکه  نگاه و مساعدت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و حمایت هایش و همچنین توجه به مباحث جدید در صنعت فولاد و لزوم به اشتراک گذاری مباحث نوآورانه و تجربیات صنعتی این مسیر را هموار کرد ، خاطر نشان کرد : کتابی به عنوان چکیده مقالات ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در ۸۰  صفحه  تهیه شده و در اختیار مهمان های این کنفرانس قرار داده شد .

وی یادآور شد : در این کنفرانس مقالات ارائه شده در خصوص متالوژی و فرایندهای کورۀ قوس ، ریخته گری مداوم و محصولات آن ، فناوری پیشرفته در ماشین های ریخته گری مداوم فولاد ، مواد نسوز و کاربردهای آن ، مدیریت انرژی و چالش های زیست محیطی و … است . 

 معروفخانی خاطر نشان کرد: ۷۰نخبه را در آموزشگاه های فرزانگان هرمزگان  با هماهنگی آمورش و پرورش و انجمن های این حوزه شناسایی و با حمایت فولاد هرمزگان این نخبگان به مدت یک ماه در باشگاه فرهنگیان تهران از تدریس اساتید برجسته استفاده می کنند سپس پس از شرکت در کنکور در حوزه صنعت و پزشکی ادامه تحصیل می دهند و پس از  فارغ التحصیلی از تخصص و تجربیات آنها در فولاد هرمزگان استفاده می شود.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه فولاد هرمزگان در طرح های توسعه ای فولاد پیشرو است، تصریح کرد : سرمایه گذاری های جدید برای کامل شدن زنجیره تولید را خواهیم داشت .

گفتنی است ، برگزار کنندگان دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندرعباس در تاریخ ۱۷ و ۱۸  اسفند ماه در بندرعباس عطاالله معروفخانی ، یاسر طیب نیا ، علیرضا کاظمی ، شاهین زارع ، رضا صفریان ، محسن خجسته نژاد ، دکتر بهزادنیرومند ، دل آرام رهنما هستند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام