مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری سمینار آموزشی روش های نوین پرورش میگو و مدیریت بهداشتی مزارع در هرمزگان به همت شیلات هرمزگان با همکاری شرکت دانش بنیان زیست درمان ماهان و اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح بهداشتی مزارع پرورش میگو رکن اصلی و اساسی تولید اقتصادی شیلاتی می باشد هدف از برگزاری این دوره را آموزش و ارتقا سطح دانش پرورش دهندگان ، کارشناسان ، دانشجویان و علاقه مندان به تکثیر و پرورش میگو در مزارع استان هرمزگان دانست .

بارانی با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات و تسهیل در فعالیت های بهره برداران گفت : برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی و ارتقای سطح علمی بهره برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت های پیشرو شیلات هرمزگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در راستای انتقال و اطلاع‌رسانی یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی و همچنین پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران و آبزی‌پروران در رابطه با مدیریت صحیح بهداشتی مزارع پرورش میگو می باشد افزود :ارتقاء کیفیت و سلامت میگواز طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش دانش فنی بهره برداران از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد : در این سمینار آموزشی بیش از۲۰۰ نفرشرکت نمودندو در پایان دوره برای افراد شرکت کننده گواهی نامه آموزشی اعطا می شود.

گفتنی است ، مدرس این کارگاه ، مانوج شارما استاد برجسته تکثیر و پرورش میگو از کشور هندوستان حضور داشتند.

انتهای خبر /