در این نشست مدیران و کارشاناسان ارشد HSE وزارت نفت و چهار شرکت اصلی به بررسی و ارائه راهکارهای حوزه ایمنی و آتش نشانی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر پخش فرآورده های نفتی هرمزگان در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه با تشریح اقدامات مهمی که در حوزه تامین و توزیع سوخت مصرفی کشور در پخش فرآورده های نفتی هرمزگان انجام می شود گفت : روزانه حجم بزرگی از تولیدات دو پالایشگاه مهم میعانات گازی ستاره خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس از طریق تاسیسات و عملیات انبار نفت شهید رجایی به اقصی نقاط کشور ارسال میشود و این امر مهم در سایه رعایت کلیه دستورالعمل ها و استانداردهای ایمنی و عملیاتی امکان پذیر است.

احمد سالاری فر افزود : کاهش ریسک حوادث در حالی که همه مخازن ذخیره سازی انبارها در چرخه عملیاتی قرار دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه گفت : عملیات انتقال فرآورده در اسکله های نفتی هم بدون وقفه و با در نظر گرفتن شرایط خاص کشور بدست همکاران این منطقه در حال انجام است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با اشاره به پروژه ترمیم خطوط لوله انتقال فرآورده سوخت هواپیمایی میان دو انبار نفت شهید رجایی و انبار نفت شهید باهنر افزود: پروژه ای که شاید به ماه ها زمان برای عملیات و اجرا نیاز داشت و ترافیک و دسترسی بخش عظیمی از صنایع غرب شهر بندرعباس را به مخاطره می انداخت با هماهنگی همه دستگاههای مجموعه وزارت نفت و پالایش و پخش و همراهی استاندار محترم و معاونین و مدیران استان در ۶۰ ساعت کار تخصصی سخت و طاقت فرسا به انجام رسید و در اثر آن، هم از فرآورده های نفتی صیانت شد و هم  اختلالی در عملیات بخش بزرگی از صنایع مجاور شهر بندرعباس بوجود نیامد.

احمد سالاری فر در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و آتش نشانی انبار نفت حیاتی شهید رجایی توضیح داد : در مانور اطفای آتش فرضی که روز ۷ مهر جاری در ساعت ۴ بامداد برگزار شد؛ تیم ارزیابی، آمادگی آتش نشانان را در حد بسیار مطلوب گزارش کرد؛ اما باید برای اطمینان خاطر بیشتر به تقویت نیروی انسانی این تاسیسات مهم کشور نگاه ویژه ای داشت.

در ادامه مراسم افتتاحیه ،  شهرام احمدی معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل  HSE وزارت نفت به تشریح دلایل برگزاری این نشست ها و نتایج عملی بدست آمده از این جلسات پرداخت و گفت: در شانزده سالی که از تشکیل اداره  HSE در مجموعه وزارت نفت میگذرد؛ این نهال بالنده و توانمند شده است.

این نشست دو روزه با حضور روسای ایمنی و آتش نشانی چهار شرکت اصلی از جمله شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، شرکت ملی نفت ایران ، شرکت ملی گاز و به میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها ی نفتی ایران در بندرعباس برگزار شده است.

انتهای پیام