زاکری از برگزاری شانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی شهرستان میناب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، « ابراهیم زاکری » گفت : به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم برای شانزدهمین سال پیاپی در حسینیه امام رضا(ع) روستای ولایتمدار کردر رضوی برگزار می شود.

زاکری افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه ‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب هر سال در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آیین افتتاحیه جشنواره ۱۱ خرداد همزمان با ایام دهه کرامت برگزار می شود، اضافه کرد: آیین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره نیز ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج)، تئاتر، شعر، کلیپ، نقاشی، پوستر، کتابخوانی، سفرنامه نویسی، سرود و اذان با موضوع امام رضا(ع) را از رشته های بخش فرهنگی هنری و فوتبال، تنیس روی میز، دومیدانی، والیبال،بازی بومی محلی را رشته های ورزشی این جشنواره ذکر کرد.

دهیار و شورای اسلامی کردر رضوی، هیئت مذهبی امام رضا(ع)، ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در برگزاری این جشنواره با کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان مشارکت دارد.

این جشنواره مردمی از سال ۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن های میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا(ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا(ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم(ع) به نام امام رضا(ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آنها ذاکری است.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

انتهای پیام