مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مانور آموزشی و تمرینی مدیریت بحران در هرمزگان همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله در شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با حضور دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهرداد حسن زاده با حضور در اجرای این مانور ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان هرمزگان، عنوان کرد: هرمزگان جزو مناطق پر خطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه است و تنها در دو ماه گذشته ۱۱ زمین لرزه بالای چهار ریشتر در این استان به وقوع پیوسته است.

حسن زاده افزود: حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی بخش جدایی ناپذیر زندگی بشر می باشد و تلاش مدیریت بحران استان و حوزه های مختلف همواره در جهت کاهش خطرات مواجهه با این حوادث است.

 وی تصریح کرد: این مانور همزمان با پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله در تقویم رسمی کشور که مصادف با سالروز وقوع زلزله بم است، برگزار شد.

 حسن زاده اضافه کرد: شعار امسال روز کاهش آثار بلایای طبیعی، همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایاست که این نشان دهنده اهمیت و لزوم همکاری و هماهنگی بین بخشی و با مردم در این راستاست.

 وی تاکید کرد: دستگاهای امدادی، عملیاتی و خدمات رسان باید قبل از وقوع بحران برنامه ریزی های لازم جهت مواجهه با شرایط بحرانی و عبور از آن را داشته باشند.

 حسن زاده اضافه کرد: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء توانمندی نیروهای امدادی و افزایش آمادگی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی در مواقع بروز بلایای طبیعی است.

انتهای پیام