یک دوره مسابقه کورس قهرمانی استان در رشته سوارکاری (یادواره حاج محمدملاحی) در روستای مغ احمد شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا در هرمزگان ، در این مسابقه ۲۴ راس  اسب از شهرهای بندرعباس، میناب ،رودان ،بستک،بندرخمیر و قشم از استان هرمزگان  ،استان فارس(ممسنی) ، استان کرمان(کهنوج،جیرفت) شرکت داشته و در رده های  بومی و فلات ایران، عرب به رقابت پرداختند.

این مسابقه توسط هیات سوارکاری استان هرمزگان  وباحمایت اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان در روستای مغ احمدو با حضور علی  پایدار رئیس هیات سوارکاری استان هرمزگان، روحی نایب رئیس ،دهیاران، شورا و معتمدین روستای مغ احمد برگزار شد.

نایب رییس هیات سوار کاری هرمزگان در ادامه با اشاره به قهرمانان و مقام آوران این سری از مسابقات گفت:در رده بومی قهرمانان اسب سامان بامالکیت معین خوه و سوارکار معین خوه از قشم،اسب شاه پسر با مالکیت محمودسهراب زاده و سوارکار محمود سهراب زاده  از جیرفت، اسب تیزپا بامالکیت عبدالله پرمه و سوارکار مجید بهزادی از قشم مقام آوردند .

حسین روحی اضافه کرد : در رده بومی مبتدی، اسب نیتروژن با مالکیت مسلم بهرامی و چابکسواری فرشید شبتاری از میناب، اسب آشوب با مالکیت آرش غلامی و چابکسواری رضا گنجعلی از داراب، اسب طوفان با مالکیت یوسف زایر نژادی و چابکسواری حسین زایرنژادی از میناب مقام آوردند .

روحی ادامه داد : در رده فلات فتوتیپ بالا همچنین اسب تیزپا با مالکیت مصطفی ذاکری و چابکسواری جواد محمودنژاد، اسب دول دول با مالکیت محمدرضا حاجتی و چابکسواری آرش زمردی،اسب عقاب با مالکیت عبدالله شبتاری وچابکسواری محمدامین شبتاری حائز مقام شدند .

وی مطرح کرد : در رده عرب مدرک دار نیز ، اسب هارای با مالکیت امیرحسین آهون بر و چابکسواری مجید بهزادی از مغ احمد، اسب نامیک پاشا با مالکیت علی امیر رسولی و چابکسواری مرتضی زمردی از بندرعباس،  اسب ناجو با مالکیت یوسف زایر نژادی و چابکسواری ابوالفضل زایر نژادی از میناب مقام آوردند .

 نایب رییس هیات سوار کاری هرمزگان تصریح کرد: پس از پایان مسابقات به قهرمانان هر رده تندیس، لوح یادبود و جوایز نقدی اهدا شد.