مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری نشست تخصصی ، نمایشگاه و جشنواره ساز جهانی عود در جزیره هرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: این نشست تخصصی یک‌روزه در راستای پاس داشت و جشن ثبت جهانی ساز عود که مشترکاً به نام کشورهای ایران و سوریه ثبت جهانی شده با حضور علی دارابی قائم‌مقام و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و عودنوازان، عود سازان و عود شناسان کشور بخصوص منطقه تنگه هرمز ۲۴ اسفند در جزیره هرمز برگزار می‌شود‌.

مدیرکل میراث‌فرهنگی  گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه گستره جغرافیایی این ساز جهانی در ایران به هرمزگان نیز می‌رسد، افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی با ارائه راه‌کارهای علمی به متخصصان و دست‌اندرکاران، زمینه آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه موسیقی به این ساز جهانی را فراهم کند.

او ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های تخصصی، زمینه آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و پژوهشگران را با میراث ناملموس اس ان فراهم کند.

محسنی تأکید کرد: این نشست تخصصی با همکاری مدیریت مجموعه اقامتی ماجرا و ‌نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود.

انتهای خبر /