نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی ، مهدی دسینه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان و دیگر مدیران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دسینه در این نشست به تشریح عملکرد، مشکلات و چالش های دستگاه های اجرایی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در هرمزگان پرداخت.

وی گفت : بر اساس شاخص های کلان استان، تولید ناخالص داخلی هرمزگان به ۱۹۵۹۰۰۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته، ۶۳ درصد رشد داشته و هرمزگان جز ۸ استانی است که کمترین برداشت از بودجه کل کشور را داشته است‌.

مدیر کل امور دارایی و اقتصاد هرمزگان پس از تشریح عملکرد بانک های استان افزود: نظارت بر عملکرد و جلوگیری از تخلف های صرافی ها و بانک های خصوصی در استان در مورد مسائلی چون؛ نرخ سود بانکی های متفاوت یک از خواسته های مردم و مدیران ما است.

مهدی دسینه با اشاره به وضعیت اشتغال در هرمزگان گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده که در پاییز امسال ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می دهد.

وی در خصوص نرخ تورم استان در سال ۱۴۰۰ افرود: در سال گذشته نرخ تورم ۴۱.۸ درصد بوده که در سال جاری به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مهدی دسینه در خصوص عملکرد دستگاه تابع وزارت امور اقتصاد دارایی هرمزگان تشریح کرد که درآمد های استان در سال گذشته ۷۳،۹۶۱ میلیارد ریال مصوب شده که با ۱۵۰ درصد تحقق به ۱۱۰۷۷۶ میلیار ریال رسیده است و این موضوع یک خبر خوب برای استان است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان بر اساس اطلاعات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان عنوان کرد:سال گذشته، پنج طرح سرمایه گذاری خارجی در استان داشتیم و طی آن ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده، برای سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۴۰ میلیون دلار مصوب شده که ده میلیون دلار تاکنون برای تحقق آن، سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

وی در تشریح عملکرد وضعیت مالیاتی هرمزگان گفت: درآمد مالیاتی ۱۱ماهه استان، ۱۳،۵۳۰ میلیارد ریال مصوب شده که ۱۴۴،۸۸۸ میلیارد ریال دریافت شده که بیش از ۱۱۰ درصد تحقق داشته و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، ۵۶ درصد آن تاکنون محقق شده که باعث ایجاد یک اعتبار مناسب برای دهیاری ها و شوراهای شهر سطح استان شده است.

دسینه در خصوص عملکرد گمرک استان تصریح کرد: در استان هرمزگان ۸۴ محصول به چندین کشور صادر می شود و بیش از ۸۸ محصول از چندین کشور وارد می شود و عمده این محصولات وارداتی تجهیزات ماشین آلات و محصولات نباتی، فلزات معمولی و مصنوعات و غیر است.

مدیر کل اموراقتصاد و دارایی استان با بیان وضعیت بیمه های بزرگ و کوچک در استان گفت: ضریب نفوذ بیمه ها در هرمزگان به ۲ درصد است که عمدتاً چون بیمه های ما و بخصوص بیمه های صنایع استان که در تهران متمرکز هستند، باعث کاهش درآمد بیمه ای ما و خروج نقدینگی از استان شده که اگر وصول بیمه در همین استان صورت گیرد، گام بزرگی برای برطرف کردن دیگر مشکلات بیمه های استان نیز محسوب می شود.

مهدی سینه در تشریح عملکرد بورس منطقه ای هرمزگان گفت: تعداد سهام معامله شده ۱،۵۰۳ میلیون سهم است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته و ارزش سهام معامله شده نیز با ۲۴ درصد کاهش به ۹۵۷۳ میلیارد ریال رسیده است.

در پایان نشست ، مدیران دستگاه‌های تابعه به ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود پرداختند و مسائل و موضوعات مهم دستگاه‌های تابعه مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای خبر /