مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان میناب و بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان، از پیش بینی محل اسکان موقت برای ساکنان تمام مناطق در معرض خطر سیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، به منظور بررسی آخرین تحولات سامانه بارشی، کنترل و مدیریت سیلاب در سطح شهرستان میناب، ستاد مدیریت بحران این شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این خصوص، گفت: با توجه به فعال شدن جریانات جوی و جاری شدن سیلاب در سطح شهرستان میناب، پهنه بندی نقاط آسیب دیده از سیل به‌منظور انضباط بخشی در امدادرسانی و رفع آسیب های ناشی از سیلاب انجام شده است.

مهرداد حسن زاده افزود: با توجه به اینکه سد استقلال میناب در مرحله آبگیری کامل است، پس از صدور هشدار و اطلاع رسانی لازم، تخلیه اضطراری سد به منظور کنترل و مدیریت سیلاب در حال انجام است.

حسن زاده با اشاره به حضور تیم های امدادی هلال احمر برای کمک به مردم و محلات آسیب دیده از سیل، گفت: ماشین آلات مدیریت بحران استانداری برای پاکسازی معابر شهری میناب به منطقه ارسال شده است.

وی از تخلیه اضطراری و اسکان موقت اهالی روستای تمبک شهرستان میناب خبر داد و گفت: هشدار لازم به تمام روستاهای در معرض خطر سیل داده شده و در صورت بروز خطر، تمهیدات لازم برای اسکان موقت آنها پیش بینی شده است.

حسن زاده در خصوص عملیات پاکسازی معابر و امداد رسانی به سیل زدگان محله سنگی شهرستان رودان نیز گفت: هم اکنون ۷۰ خانوار اسکان موقت داده شده اند و هدایت آب های سطحی و رفع آبگرفتگی معابر  این محله همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اعلام اینکه با تلاش تیم فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از ساعتی پیش ارتباط خطوط تلفن اپراتور همراه اول در شهر رودان برقرار شده است، افزود: این امیدواری وجود دارد که با پیگیری تیم فنی اداره کل ارتباطات، ارتباط تلفن همراه در سایر مناطق که به علت بارندگی های اخیر دچار اختلال شده بود به طور کامل برقرارمی شود.

پس از اوضاع نسبتا” بحرانی و ورود سیلاب به شهر میناب، با دستور ویژه استاندار هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سرپرست دفتر استاندار و روابط عمومی و سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان به منظور کنترل و مدیریت سیلاب ضمن بازدید از مناطق مختلف شهرستان میناب، دستورات لازم را در محل صادر و رفع مشکلات را پیگیری کردند.

انتهای پیام