مدیر ژیوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی و نشست هم اندیشی با اعضای سازمان های محلی جزیره قشم به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان زایی به صورت آنلاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ علیرضا امری کاظمی آشنایی جوامع محلی با عوامل بیابان زایی و راهکارهای مقابله با آن را از اهداف این کارگاه اعلام کرد و گفت: در این کارگاه مجازی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، شرکت کنندگان با مباحث علمی مقوله بیابان زایی در جهان و ایران آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه کارشناسان ژئوپارک جهانی قشم ابعاد این مقوله را تشریح کردند، افزود: شرکت کنندگان در کارگاه با برخی راهکارها و شیوه های مقابله با بیابان زایی آشنا شدند و پرسش ها و پیشنهادهای مناسب و قابل اجرا در روستا توسط بانوان را نیز مطرح کردند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم همچنین اضافه کرد: این کارگاه آنلاین با حضور هشت نماینده از سازمان های محلی معراج، صیّاف، اتحاد و بانوان پیشگام به ترتیب از روستاهای درکو، گامبرون، کانی و چاهوشرقی برگزار شد و اسماعیل حمیدی به عنوان مدرس و مجری پروژه ایجاد سازمان های محلی SGP  در روستاهای قشم، درخصوص راه های عملی و علمی حفاظت از ژئوسایت ها و محیط زیست از طریق جمع آوری اصولی و تفکیک زباله ها و موارد دیگر حفاظتی مباحثی را مطرح کرد.

گفتنی است روز ۱۷ ژوئن هر سال (برابر ۲۷ خرداد امسال) از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی به منظور افزایش آگاهی عمومی از این معضل جهانی و مشارکت در مقابله با آن، نامگذاری شده است.