فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه هفته ناجا از17 مهرماه با شعار"پلیس هوشمند، امنیت پایدار" آغاز می گردد، از برگزاری ۱۲۴ برنامه در هفته ناجا در هرمزگان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  سردار “غلامرضا جعفری”  در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان هرمزگان برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا بخشی از رشادت‌ها و تلاش‌های همکاران خودمان را به استحضار مردم هرمزگان برسانیم‌.

وی افزود : امسال، هفته ناجا به دلیل تقارن با اربعین حسینی از ۱۳ مهرماه با اخذ مجوز به ۱۷ مهر ماه تغییر پیدا کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه ربیع که ماه سرور و شادی است بخشی از مجاهدت‌های نیروی انتظامی تشریح شود.

جعفری عنوانن کرد  : این هفته با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نامگذاری شده است که فلسفه آن برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، ایشان فرمودند: مردم می‌خواهند ناجا قوی و هوشمند باشد.

 وی ادامه داد : نیروی انتظامی تمام اقدامات خود را زیر نظر فرامین مقام معظم رهبری انجام می‌دهد که آن نیز برگرفته از مطالبات مردم است، برای رسیدن پلیسی در تراز جمهوری اسلامی و گام نهادن در مسیر گام دوم انقلاب به مولفه‌هایی نیازمند هستیم که یکی از آن‌ها هوشمندسازی پلیس است، این موضوع اولویت پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه  پلیس هوشمند یعنی دقت بالاتر، سرعت و اقتدار بیشتر در ماموریت‌ها و مبارزه مقتدرانه با هر نوع قانون‌گریزی است، ابراز داشت : ترویج ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از خانواده‌های شهدا از حمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به نقش مردم در تأمین و ارتقاء امنیت، مطرح کرد : اولین روز هفته ناجا با شعار پلیس مقتدر و قانون مدار آغاز خواهد شد.

🔹برگزاری ۱۲۴ برنامه در هفته ناجا در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان با ذکر این نکته که رضایتمندی خود را منوط به تائید مردم می‌دانیم، گفت: تائید و رضایتمندی مردم را یک نوع اقتدار می‌دانیم چراکه این نوع پلیس برای مردم و با مردم است و به آن افتخار می‌کنیم.

 جعفری با اشاره به برگزاری صبحگاه در روز اول هفته ناجا، تشریح کرد: برنامه‌های روز دوم با شعار پلیس هوشمند، مشارکت عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به برگزاری ۱۷ برنامه در روز دوم هفته ناجا، ابراز داشت: امنیتی را پایدار می‌دانیم که برگرفته از مشارکت مردم باشد و اقدامات پلیسی و مکانیکی تنها تسکین دهنده است و نمی‌تواند پایدار باشد.

وی عنوان کرد: سربازان در نیروهای مسلح نقش مهمی را دارند و به عنوان سرمایه گرانقدر پلیس شناخته می‌شوند، با جانفشانی در راستای انجام ماموریت‌ها تلاش می‌کنند و سعی داریم بخشی از تلاش‌های آن‌ها را در روز چهارم تبیین کنیم، در این روز اجرای ۳ برنامه در نظر گرفته شده است.

این مقام ارشد  انتظامی استان هرمزگان اضافه کرد : پلیس در خصوص پشتیبانی از تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری نقش مهمی را بر عهده دارد و این آمادگی وجود دارد که از هر سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و امنیت را تامین کنیم، همچنین با مخلین امنیت اقتصادی نیز برخورد قاطع خواهیم کرد، در این روز ۱۲ برنامه از جمله افتتاح پلیس گمرک در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

 جعفری «پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی» را شعار روز پنجم دانست و ادامه داد : یکی از وظایف پلیس انجام اقدمات ایجابی است، در یافته‌های خود به موضوعاتی برخورد می‌کنیم که ناشی از عدم آگاهی برخی از اقشار مردم است، برای حل این مشکل باید برای ارتقاء سطح آگاهی مردم تلاش کنیم که رسانه‌ها در این امر نقش مهمی را بر عهده دارند و به عنوان بازوی پلیس فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به شعار «مرزبانی، تلاش و ایثار و شهادت» برای روز ششم از هفته نیروی انتظامی مطرح کرد: در استان هرمزگان که یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر نوار مرزی منهای جزایر داریم باعث سختی کار تامین کنندگان نظم و امنیت مرزبان‌ها شده است، در این روز ۵ برنامه با هدف تشریح فعالیت‌های مرزبانان انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: پلیس در جامعه اسلامی با سایر جوامع متفاوت است چراکه فرمانده پلیس اسلامی مقام معظم رهبری است که دارای سه ویژگی مهم ولی امر، مرجع تقلید و کاریزمابودن هستند و برای پلیس افتخار است تحت امر ولات فقیه خدمت کند و فرامین ایشان را عملی کنند.

 جعفری خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه اخیر بالغ بر ۵۰ تُن انواع مواد مخدر کشف شده است که در این راستا ۴۷ باند متلاشی، ۲۱ قبضه اسلحه کشف، ۵۴۰ خودرو توقیف و ۷۰۶ طرح در این زمینه اجرا شد.

وی عنوان کرد : در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت، با کاری جهادی طی شش ماهه اخیر ۵۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ضربه وارد شود و حدود ۵۰۴ دستگاه خودرو از آن‌ها توقیف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان ادامه داد : از هفته ناجا سال گذشته تا امسال میزان کشفیات مجموعه فرماندهی استان هرمزگان ۹۱ تن و ۷۲۱ کیلوگرم ثبت شده است و بیش از هزار و ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بنیان‌های مالی قاچاقیان ضربه وارد شده است.

 جعفری با اشاره به طرح‌های متعدد در خصوص برخورد با خرده فروشان، تشریح کرد: با هماهنگی که میان اعضای شورای تامین و معتمدین مردم وجود دارد، دستگیری سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: طی شش ماه گذشته بیش از ۲۱ میلیارد تومان در حوزه سرقت و ۵۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان در حوزه کلاهبرداری توسط ناجا به مال‌باختگان بازگشته شده است، طرح‌های اجرا شده ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و آمار متلاشی شدن باندها نیز ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، ۹۴ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه برون‌شهری و درون شهری با کاهش ۱۲ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات مواجه هستیم و متوفیان امسال نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

🔹حل و فصل بیش از ۸۰۰۰ پرونده از طریق مصالحه

سردار جعفری خاطرنشان کرد: از ۱۱ هزار و ۲۴۵ پرونده‌ای که به کلانتری‌ها ارجاع شده است،  ۸۷۹۷پرونده از طریق مصالحه حل و فصل شده است، مصالحه هم در وقت مردم تاثیرگذار است و هم باعث جلوگیری از بروز اختلافات آینده می‌شود که در این حوزه شاهد رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به اقدامات پلیس فتا هرمزگان، افزود: با توجه به اینکه جغرافیا جرم در فضای مجازی مشخص نیست، باید به سرعت وارد عمل شد، در همین راستا مرکز پلیس سایبری ناجا با شماره ۰۹۶۳۸۰ افتتاح شد که باعث جلب رضایمتمندی مردم شد.

 جعفری با ذکر این نکته که کمترین تلفات کرونا در بیمارستان‌های ناجا ثبت شد، تشریح کرد: در دوران شیوع کرونا به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر از بیماران کرونایی خدمات ارائه شد و هزار و ۲۸۲ نفر در بیمارستان ناجا تحت بستری و درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در دروان شیوع گسترده کرونا در استان هرمزگان و محدودیت‌های ناشی از آن بیش از ۸۸ هزار دستگاه خودرو را به استان‌های خود برگشت دادیم، عنوان کرد: روزانه نزدیک به ۲ هزار خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی استان هرمزگان مطرح کرد: در حوزه پلیس ۱۱۰ و فوریت‌های آن اقدامات مناسبی انجام شده است، با توجه به اینکه هویت‌های پلیسی ۱۱۰ و خطوط آن در مرکز استان تجمیع شده است، پس از دریافت گزارش‌های مردم، از مرکز توزیع ماموریت‌ها انجام می‌شود، بیش از هزار و ۱۶۹ فقره تماس به مرکز ۱۱۰ ثبت شده است که ۹۷.۵۰ درصد در این حوزه رضایتمندی ثبت شده است.