فرماندار بندرعباس گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقش موثر ی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خواهد داشت که با همکاری سپاه ، مرکز بهداشت و داوطلبان حوزه سلامت از هفته گذشته در سطح محلات شهر بندرعباس شروع شده است. و همچنین برگزاری مراسمات عروسی ، عزا و هر مراسمی که منجر به تجمع شود ممنوع و برگزار کنندگان این مراسمات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان بندرعباس به ریاست عزیزاله کناری فرماندار در محل سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار بندرعباس در این جلسه ضمن تشکر از شهروندان گرامی و عوامل اجرایی در اعمال محدودیت ها و کسبه ها که در ۲ هفته اخیر همراهی و همکاری لازم را داشتند اظهار داشت: امیدواریم این همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد.

عزیزاله کناری در ادامه گفت: اعمال محدودیت ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان بندرعباس همچنان ادامه دارد و همچنین تردد بعد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۴ صبح ، که از مردم عزیز درخواست داریم خریدهای خود را از بازار تا ساعت ۲۰ شب به پایان برسانند و بازار را به مقصد منزل ترک کنند و بازاریان نیز همکاری لازم را داشته باشند تا نهایتا راس ساعت ۲۰ مغازه خود را تعطیل نمایند و پلیس نیز اعمال محدودیت های بعد از ساعت ۲۱ را همچنان انجام دهد.

وی بیان داشت: برگزاری مراسمات عروسی ، عزا و هر مراسمی که منجر به تجمع شود ممنوع و برگزار کنندگان این مراسمات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: در طی دو هفته اخیر با اعمال محدودیت های جدید شهرستان بندرعباس از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی برگشت که لازم است همچنان هلال احمر و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به زودی به وضعیت زرد برسیم.

وی گفت: فعالیت پرنده فروشان در بازار کارگزاری بندرعباس ممنوع است و باید به محل جدیدی در بیرون از شهر برده شوند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.

کناری اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقش موثری در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خواهد داشت که با همکاری سپاه ، مرکز بهداشت و داوطلبان حوزه سلامت از هفته گذشته در سطح محلات شهر بندرعباس شروع شده است و در زمینه تیم های مراقبت از بیمار که بلافاصله در منزل حضور پیدا می کنند و از آن مراقبت می کنند و در حوزه نظارت در سطح محله تا افراد بهداشت را بر هم نزنند و تیم های حمایتی که کمک می کنند تا اگر به مایحتاج نیاز داشتند تامین شود تا افراد بیمار نیاز به خروج از منزل را نداشته باشند که این طرح محله ور به کمک سایر طرح ها می تواند در قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کند.

وی در ادامه گفت: در طرح محدودیت جدید کرونایی در مجموعه شهرستان بندرعباس ۵۳۲ واحد صنفی مشمول می شوند که انتظار می رود رعایت لازم را داشته باشند تا در هفته آتی با زرد شدن وضعیت شهرستان بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

فرماندار بندرعباس بیان داشت: حمل و نقل درون شهری و برون شهری و همچنین جایگاههای عرضه سوخت ، دفاتر پیشخوان دولت ، بانک ها و ادارات باید بیشتر از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

عزیزاله کناری در پایان تصریح کرد: کد انبارهای محدوده خیابان بهادر جنوبی ، شریعتی و محدوده خیابان ورزش باطل گردیده و ادارات مرتبط در صورت مشاهده فعالیت این انبارها در محدوده های مذکور برخوردهای لازم را داشته باشند تا به محل جدید مجموعه بنکداران انتقال پیدا کنند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا