بزرگترین مرکز تکثیر میگوی استان هرمزگان در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همزمان با دومین روز از هفته دولت، استاندار هرمزگان با همراهی دکتر احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی راهی روستای گامبرون در غرب جزیره قشم شد و مرکز تکثیر میگو گامبرون که توسط شرکت مروارید شکیل قشم اجرا شده است را افتتاح کرد. 

این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز تکثیر میگوی استان با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است و توان تولید ۲۰۰ میلیون قطعه میگو با اشتغال ۳۰ نفری را دارد. 

مرکز تکثیر میگوی گامبرون دارای ۶ سالن تولید بچه میگو به تعداد ۱۲۰ حوضچه است و امکانات ضدعفونی آب با ۱۰ تانکر ۱۰۰ مترمکعبی ،سه استخر قرنطینه، ۱۶ استخر بروداستوک ، ۱۲استخر تخم ریزی وهچینگ، ۱۲۰ تانک تولید لارو، سالن غذای زنده با ۱۲ تانک تولید انبوه دارد. 

مهندس دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از این مرکز تکثیر میگو با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی استان هرمزگان گفت: با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان گام‌های بزرگی در استان برنامه‌ریزی و در حال  اجرا است که می‌تواند تحولی شگرف در حوزه اشتغال و افزایش درآمدهای پایدار استان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به هرمزگان، افزود: اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری به خصوص در حوزه برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو به استان تخصیص داده شده است که با تکمیل شبکه برق‌رسانی به این مزارع، شاهد تحولی عظیم در حوزه تولید آبزیان خواهیم بود.

مهندس دوستی با تاکید بر لزوم  سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید پرورش میگوی استان، عنوان‌کرد: علاقه‌مند شدن و ورود پیدا‌ کردن بومیان و صیادان به پرورش آبزیان به حفظ ذخایر دریایی کمک می‌کند و توسعه و آبادانی سواحل را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث زیست در مزارع پرورش میگو نیز مسئله‌ مهمی است  که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تعداد شاغلین ما در حوزه آبزی پروری در حال افزایش است و لازم است در حوزه رفاه آن‌ها نیز اقداماتی در مزارع و مراکز آبزی‌پروری انجام شود. 

انتهای پیام