استاندار هرمزگان گفت: بسترهای متنوعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان وجود دارد و در این راستا باید برای دستگاه‌ها، نهادها و سازمان های مختلف در استان، نقش و شرح وظایف فرهنگی تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی در نشست شورای فرهنگی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ، عنوان کرد: باید تصویر کلان استان هرمزگان در حوزه فرهنگ ترسیم و ضمن شاخص گذاری، اهداف فرهنگی که باید به آن دست یابیم، تعیین شود.

 دوستی ادامه داد: بسترهای متنوعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان وجود دارد و در این راستا باید برای دستگاه‌ها، نهادها و سازمان های مختلف در استان، نقش و شرح وظایف فرهنگی تعریف شود.

 وی با بیان اینکه باید برای عملیاتی سازی برنامه‌های بالادستی فرهنگی موجود در هرمزگان برنامه‌ریزی شود، افزود: نیاز است روی حل چند مسئله فرهنگی مهم در هرمزگان تمرکز داشته باشیم.

 دوستی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت رویه و انضباط بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان، تصریح کرد: کارگروه های مشخصی جهت عملیاتی سازی برنامه‌ها ذیل این شورا تشکیل شود.

 وی گفت: باید با نگاه وسیع همه بخش های فرهنگی در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرند.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه در زمینه های فرهنگی، دستگاه ها، سازمان ها و کارگروه های مختلفی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا، تجمیع فعالیت های فرهنگی دستگاه ها و نهادهای مختلف است تا یک مرکز تجمیع براى کارهای فرهنگی در استان هرمزگان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر میرزایی اضافه کرد: در این جلسات به طور ماهانه قرار است، دستگاه ها و فعالین فرهنگی از ظرفیت ها و تجربه های یکدیگر در انجام کارهای فرهنگی استفاده کنند.

وی بیان داشت: بنابر دستور استاندار هرمزگان، تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان ها، باید یک معاون و یا مشاور در امور فرهنگی داشته باشند.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین کمیته نخبگان فرهنگی استان هرمزگان با هدف آسیب شناسی و ارائه راهکار در زمینه های فرهنگی تشکیل خواهد شد. انتهای پیام