معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان و بستری های کرونا در هرمزگان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان کامرانی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به اهمیت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، عنوان کرد: ۷۰ درصد افرادی که بستری شده اند دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

کامرانی ، افزود: روند آمار مبتلایان و بستری های کرونا در هرمزگان رو به افزایش است و این مهم اهمیت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را دو چندان کرده است.

وی ،  خاطرنشان کرد: سویه جدید ویروس  از نظر انتقال دارای سرعت بالایی است و تنها راه مقابله با آن افزایش استقبال از تزریق دوز یادآور واکسن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، بیان داشت : ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان و بستری های کرونا مردم را با بسیج امکانات نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تشویق کنند.

وی با اشاره به محدودیت های برگزاری مراسم عزاداری براساس رنگ بندی کرونایی، تصریح کرد: برگزاری مراسمات عزاداری به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی ضروری است با توجه به محدودیت ها و رنگ بندی شهرها برگزار شود و اولویت برگزاری مراسمات در فضای باز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، اظهار داشت : در شهرهای قرمز باید هیئت ها برای برگزاری مراسم از ۳۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند.

کامرانی در خصوص محدودیت های عزاداری در شهرهای نارنجی و زرد ، اظهار داشت: در شهرهای نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای زرد نیز ۷۰ درصد ظرفیت باید توسط هیات ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهرهای با رنگ بندی آبی محدودیتی در برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی ندارند ولی رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: به زودی بسته جامع الزامات شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اداری، آموزشی، خدماتی و تولیدی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

انتهای پیام