امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت : شرایط حاکم بر فلسطین به شکلی در حال تغییر است که نه فقط مسلمانان بلکه خیلی از آزادی خواهان جهان به مکر و فریب رژیم غاصب صهیونیستی پی برده اند و دیری نخواهد پایید که قدس به آغوش اسلام باز خواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه هر کسی به سهم خود وظیفه دارد در آگاهی بخشی به این موضوع تلاش کند ، افزود : اگر امروز به دلایلی امکان جهاد برای آزادی قدس را نداریم اما باید به سهم خود تلاش کنیم به هر طریقی که توان داریم سهم خود را در این خصوص ایفا کنیم.

به گفته وی، یکی از مهمترین کارهای که می توان در این جهت انجام داد، آموزش به نسل جدید و کودکان است تا بدانند، صهیونیست ها چگونه فلسطین و قدس را اشغال کرده اند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، اقداماتی از جمله اطلاع رسانی و دعا کردن برای مجاهدین را کم ترین وظیفه ای دانست که می توان در حق فلسطینی ها انجام داد.

شیخ یوسف جمالی، بزرگترین نقطه ابتلای مسلمانان در عصر حاضر را فلسطین و حمایت از مسجد الاقصی دانست و تصریح کرد: صهیونیست که سال ها کینه اسلام و مسلمین را در سینه داشت در سایه عقب افتادگی و ضعف جهان اسلام با همدستی غرب این فرصت را پیدا کرد که انتقام خود را با اشغال فلسطین و آواره کردن اهالی آن از مسلمانان بگیرد.

وی، آزادی قدس را امتحانی برای محک سازمان های بین المللی دانست که تاکنون علیرغم انواع واقسام جنایت های صورت گرفته بر مردم فلسطین فقط به محکومیت بسنده کرده و اجازه دادند صهیونیست ها اشغال گری خود را توسعه دهند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: وقتی امتی قدرت بازدارندگی خود را از دست داد، دشمنان به خود اجازه می دهند به هر شکلی به آن توهین کرده و او را تحقیر کنند.

وی، راه حل اساسی مسیر آزادی قدس را، اتحاد مسلمانان دنیا و حمایت جدی از فلسطین دانست که می تواند رعب و وحشت را در دل صهیونیست ها ایجاد کند تا هیچ گاه اجازه تعدی و تجاوز را به خود ندهند.

شیخ جمالی بیان داشت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر این ضعف مفرط را دیده و متوجه شده که نه از طرف مسلمانان و نه حکومت های اسلامی عکس العمل جدی در خور رفتار او اتفاق نمی افتد به همین خاطر هر روز بر حجم زیاده خواهی و ظلم و ستم خود می افزاید.

وی با یادآوری روز جهانی قدس، شرکت در این راهپیمایی را یکی از فرصت هایی دانست که می تواند ضمن آگاهی بخشی، مسیر آزادی قدس را فراهم و زیاده خواهی های صهیونیست ها را متوقف کند.

انتهای خبر /