مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: کلیه بنادر مسافری و گردشگری این جزیره تا اطلاع ثانوی تعطیل و هموطنان با برنامه ریزی؛ سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی اشتری با اشاره به ورود موج بارشی به استان هرمزگان که طی  روزهای گذشته به طرق گوناگون اطلاع رسانی شده است، افزود: فعالیت‌های دریایی مانند تفریحات آبی و سفر به مراکز گردشگری دریایی شامل جزیره هنگام و جنگل‌های حرای قشم همانگونه که در اخبار قبلی نیز اعلام شده بود تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط جوی تعطیل است.

اشتری ، از مسافران و گردشگران خواست با توجه به تعطیلی مراکز گردشگری و تعطیلی بندر مسافربری شهید ذاکری قشم ،ضمن برنامه ریزی سفرهای خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه وزش بادهای تند جنوب شرقی باعث تلاطم دریا و اختلال در تمامی فعالیت‌های دریایی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌شود، افزود: محدودیت و ممنوعیت اعلامی از سوی اداره بنادر و دریانوردی قشم  طی روزهای یاد شده جهت  جلوگیری از مخاطرات احتمالی  و تامین سلامت سفر است .

اشتری از هموطنان خواست در صورت ممنوعیت تردد در بنادر استان از سفر با شناور غیر مجاز از اماکن غیر مجاز جدا خودداری نموده و جان خود و عزیزانشان را به مخاطره نیندازند.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی قشم، در صورت تعطیلی بندر شهید ذاکری، هموطنان بنا به ضرورت می توانند از بنادر لافت و پل آن هم با اطلاع قبلی تردد نمایند .

اشتری تاکید کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی با شماره ۱۵۵۰ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات امداد و نجات است.

انتهای پیام