شهردار بندرعباس گفت: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا می باشد و سرمایه گذاران سراسر کشور می توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوزدرهرمزگان، مهدی نوبانی در گفتگو ویدئو کنفرانسی با سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: بندرعباس موقعیت استراتژیک ویژه ای دارد و عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی کشور را با خود به همراه دارد و شرکتها و صنایع بزرگی در غرب شهر فعال هستند، اما در بحث عوارض آلایندگی هنوز اتفاق خاصی برای شهر رخ نداده است.

نوبانی تصریح کرد : مالیات ارزش افزوده بسیاری از شرکتهایی که در بندرعباس فعال هستند در تهران پرداخت میشود و خواست عمومی بر این است که این مساله با جدیت رسیدگی شود تا سهم شهرداری بندر عباس در این بخش مشخص و معین باشد.

وی یادآور شد: حاشیه نشینی و بافت فرسوده از دیگر مشکلات شهر بندرعباس است که نیاز به عزم ملی ،حرکت جهادی و تصمیم بزرگی دارد تا شرایط و محل زندگی مردم در بافت فرسوده تغییر کند و توسعه شهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

سعید جلیلی در ادامه گفت : برگزاری جلسات و نشست های شهرداری ها و کلانشهر ها میتواند تعاملات مدیران شهری را تقویت نماید و نقاط ضعف و قوت شهرها را برجسته نشان دهد.

جلیلی گفت: جلسات شهرداران کشور باعث هم افزایی و همفکری خواهد شد و قطعا نتایج آن به نفع شهر ها و مردم است.

وی توصیه کرد: جلسات پیرامون مسائل و مشکلات شهرها باید تخصصی برگزار شود و هر موضوع در جلسه خاصی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: جدا از مباحث سخت افزاری در شهرها، باید مدیریت شهری به سمت و سوی راهکارها، ایده ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برود و در حوزه های مختلف ورود نمایند.

جلیلی بر هوشمند سازی شهر ها و استفاده از فن آوریهای نوین در ساختار کالبدی شهر تاکید نمود و گفت: عمران و هزینه های عمرانی باید در مسیری باشد که به اشتغال کمک کند و این امر مستلزم تشکیل کارگروهای تخصصی و پژوهشی است و دستگاه‌ها باید در بحث عمران شهری همراه باشند تا اتفاقات بزرگی رقم بخورد.