مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت : قرارگیری بندر پارسیان در میان سه استان هرمزگان ، بوشهر و فارس این بندر را از جایگاه ویژه برخوردار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ سید علی اصغر علامه در بازدید سردار سیدحسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از بندر پارسیان بیان داشت : عملیات اجرایی ساخت بندر پارسیان در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور و زمانی که ایران با تحریم های ظالمانه روبرو شد آغاز شد. این بندر جزو بنادر تاثیرگذار در اقتصاد کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد : تامین مالی ساخت بندر پارسیان با افزایش تحریم ها با مشکلاتی روبرو شد که با همدلی و همراهی مسئولان کشور ، ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژ بدون توقف ادامه پیدا کرد. سال ۹۹ اسکله شماره پنج به صورت موقت تحویل شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بندر پارسیان بزرگترین بندر تخصصی کشور و دومین بندر بعد از بندر شهید رجایی به حساب می آید ، عنوان کرد : این بندر به دست متخصصان و جوانان ایرانی در حال ساخت است و یکی از افتخارات ما این است که این بندر صد در صد بومی و با اتکا به توان و دانش داخلی ساخته می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خاطرنشان کرد : خوشبختانه همدلی و همراهی کارفرما و پیمانکار  دو عامل موفقیت در احداث بندر پارسیان است. همچنین اسکله های شماره هفت و هشت هم تا پایان سال ۱۴۰۰ اماده بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد : با بهره برداری از اسکله خشک فله تا کنون۴۰۰ هزار تن از بندر پارسیان صورت گرفته است. که این امر با همکاری و همراهی استاندار هرمزگان و سایر مدیران استانی محقق شد.

علامه تصریح کرد : بندر پارسیان در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است. همجواری با پارس جنوبی، صنایع پتروشیمی در عسلویه و پالایشگاه های نفتی در استان فارس از مزیت های منحصر به فرد بندر پارسیان است. 

وی با بر شمردن مزیت ها و مزایای بندر پارسیان اظهار داشت : بندر پارسیان نقش اثرگذار  و مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت. بهره برداری از ۱۹ پست اسکله و رسیدن ظرفیت این بندر به ۴۰ میلیون تن می تواند نقش محوری در صادرات و واردات کالاهای نفتی، پتروشیمی، صنعتی و معدنی داشته باشد.

علامه با بیان اینکه علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود در کشور اما پروژه های زیرساختی منطقه ویژه پارسیان با سرعت در حال اجرا است ، افزود : از ابتدای امسال هم سازمان ایمیدرو بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال جهت آغاز و تکمیل پروژه های زیرساختی منطقه ویژه پارسیان تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت تعداد ۸ پروژه زیرساختی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.