مديرعامل آبفا هرمزگان در بازديد فرماندار شهرستان میناب از آب شيرين كن "كرگان" اظهار داشت: در حال حاضر پيشرفت فيزيكي اين پروژه 50 درصد است و پيش بيني مي شود زمستان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “عبدالحمید حمزه پور” مدیرعامل آبفا هرمزگان در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، پیرامون پروژه های آبرسانی شهر میناب و روستاهای این شهرستان بحث و گفت و گو کرد.
حمزه پور در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و پیگیری های استاندارهرمزگان وهمراهی فرماندار میناب در تحقق پروژه های آبرسانی این شهرستان، توسعه آبرسانی به این شهرستان به ویژه روستاهای آن را یکی از اولویت های آبفا بیان کرد.
همچنین در حاشیه این دیدار، فرماندار ویژه و معاون استاندارهرمزگان و مدیرعامل آبفا استان از پروژه آب شیرین کن کرگان میناب بازدید کردند.
“مجید سلحشور” فرماندار میناب در این بازدید بر راه انداری آب شیرین کن کرگان با توجه به نیاز مبرم مردم منطقه به آب آشامیدنی، تاکید کرد.
مدیرعامل آبفا استان نیز درخصوص جزییات این پروژه گفت: آب شیرین کن کرگان با ظرفیت اسمی ۳۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز و با هدف کاهش فشار به منابع آبی میناب و تامین آب شرب مورد نیاز ۱۲ روستای این شهرستان در حال احداث است.
به گفته حمزه پور،این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و برای جمعیتی حدود ۱۹ هزار تَن در افق طرح، اجرایی شده است.
این مسئول با بیان اینکه هزینه سرمایه گذاری این آب شیرین کن ۵۰۰ میلیارد ریال است، تشریح کرد : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۰ درصد بوده و پیش بینی می شود زمستان امسال به بهره برداری برسد.
به گفته وی، هم اکنون تامین آب شرب اهالی بندر کرگان از مجتمع آبرسانی زهوکی است که با بهره برداری از آب شیرین کن کرگان، مشکل کم آبی در ۱۲ روستا برطرف می شود.
حمزه پور ، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تسریع روند اجرای پروژه آب شیرین کن کرگان و پیمانکاران پروژه های آبرسانی این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام