کارخانه تولید و ذخیره سازی قیر شرکت پالایش نفت جی در چهارمین روز از دهه فجر با حضور وزیر نفت، استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریانیوز، مدیرعامل شرکت نفت جی بندرعباس امروز شنبه ( ۱۵ بهمن ماه )در این آیین که با حضور جواد اوجی وزیر نفت برگزار شد، گفت :طراحی پروژه پالایشگاه نفت جی تقریبا ۲ سال به طول انجامیده است و هزینه اجرای این طرح به ۳۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمود نیکوسخن تصریح کرد: ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این طرح مشغول به کار خواهند شد که در حال حاضر ۱۰۰ نفر کار خود را شروع کرده اند و همچنین ۳۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

نیکوسخن با بیان اینکه خط لوله از پالایشگاه نفت بندرعباس به طول پنج کیلومتر در حال اجرا است، عنوان کرد: ظرفیت تولید این پروژه سالانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه و ذخیره سازی ۲۲ هزار بشکه است و دارای هفت مخزن خواهد بود.

وی ادامه داد: ۵۲۰ هزار بشکه صادر می‌شود و ۸۰ هزار بشکه نیز مصرف داخلی است.

مدیرعامل شرکت نفت جی بندرعباس با بیان اینکه دانش فنی این پروژه کاملا داخلی است مطرح کرد: با توجه به شیوع کرونا، محدودیت های زیادی برای این طرح ایجاد شد اما با تلاش مهندسان بومی در مدت زمان ۲۲ ماه طراحی این پروژه با موفقیت انجام شد.

وی افزود: میزان تولید در این طرح قابل افزایش است و تا ۷۰۰ هزار بشکه ظرفیت وجود دارد و بیشتر پرسنل بومی هستند و سعی بر این است که تمامی نیرو های این شرکت و پروژه را از استان هرمزگان جذب کنیم.

انتهای خبر