امروزچهارشنبه ( 13 اردیبهشت ماه ) استاندار هرمزگان به همراه مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ، جمعی از مسئولان و خبرنگاران از پیشرفت فیزیکی بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس بازدید کردند .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ۲۵ درصد از برنامه پیش بینی شده جهت بهره برداری از این پروژه جلو هستیم در جمع خبرنگاران گفت : پروژه بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در بهمن ماه ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد .

علیرضا جعفرپور با بیان اینکه این پروژه در راستای مسئولیت های اجتماعی و خدمت رسانی به مردم هرمزگان این شرکت آغاز شد ، خاطرنشان کرد : پروژه به دلیل نبود اعتبارات در سال گذشته مدتی متوقف شده بود و این موضوع در مجمع عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس مطرح شد و اعتبار لازم را کسب کردیم و همچنین با برگزاری مناقصه یکی از بهترین پیمانکاران بیمارستان ساز را انتخاب کردیم که رتبه یک در ابنیه و تاسیسات مکانیکی را دارد.

جعفرپور ، توضیح داد   : این پروژه مجددا از دی ماه سال گذشته آغاز  و زمان تکمیل این بیمارستان را ۳۰ ماه در نظر گرفتیم  اما با تاکید استاندار هرمزگان جهت توسعه فضای درمانی استان این برنامه بازنگری شد و این عدد به ۲۴ ماه تقلیل یافت .

وی ، عنوان کرد : مناقصه هایی برای سیستم های مورد نظر بیمارستان از جمله تاسیسات موتورخانه ، تابلوی ان وی ، ال وی ، آسانسورها ، هواسازها ، ژنراتورهای اضطراری و سیستمهای دیگر که مورد نیاز بیمارستان برگزار شده است برخی از این مناقصه ها برای برنده آنها پیش پرداخت واریز شده و برخی نیز در حال بررسی های فنی هستند بطور کلی تمام مناقصه های مربوط به این پروژه برگزار شده است و امیدواریم تاسیسات جهت نصب به موقع در اختیار پیمانکار قرار گیرد و هیچ خللی در پیشرفت پروژه ایجاد نشود .

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان را به شکل کامل و آماده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهیم تا تجهیزات بیمارستانی را تهیه کند و بیمارستان به بهره برداری کامل برسد .

مدیرعامل بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی مطرح کرد : بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در ۲  بلوک با زیربنای  ۲۸۰۰۰ متر مربع در ۷ طبقه طراحی شده است که در زیرزمین آن  تاسیسات ، رادیو لوژی ، سردخانه ها ، رستوران در طبقه هم کف انواع سی تی اسکن ها ، پاراکلینیک های تخصصی ، فیزیولوژی ، طبقه اول ۱۰  اتاق عمل ، اتاق های مراقبت های ویژه ، انواع بخش های سی سی یو ، آی سی یو ، پست سی سی یو و … و سایر طبقات تخت ها و بخش مراقبت های ویژه و معمولی بیماران تعبیه شده است .

جعفرپور ، اذعان داشت : این پروژه عظیم درمانی در بخش اسکله فلزی ۳۰ درصد و در بخش تکمیلی ۷۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد .

گفتنی است ، بیمارستان مدرن نفت ستاره خلیج فارس در مجتمع آموزشی ، درمانی ، پژوهشی پیامبر اعظم در حال ساخت است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /