با حضور مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان ، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، مرادزاده رزمنجانی فرماندار بندرلنگه ، یوسفی خیرنیک اندیش و جمعی از مسوولین دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور در شهرستان بندرلنگه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی باوقار در این مراسم اظهار کرد : مدرسه ۱۲ کلاسه دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور در مقطع متوسطه دوره دوم با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان و یوسفی خیرنیک اندیش با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه ۱۲ کلاسه با زیربنایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع احداث شده است، خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از این مدرسه تعداد ۳۰۰ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد در شهرستان بندرلنگه برخوردار شدند.

سرپرست نوسازی مدارس استان در ادامه در خصوص سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان هرمزگان ۵/۵ مترمربع می باشد و این در حالیست که سرانه فضای آموزشی متوسط در کشور ۲/۵ مترمربع بوده وسرانه استاندارد کشوری۳۹/۸ می باشد که برای رسیدن به رقم متوسط کشوری جای کار وجود دارد.

باوقار همچنین اظهار امیدواری کرد: با همت خیرین و دولت به رقم سرانه استاندارد متوسط کشوری نزدیک خواهیم شد.

به گفته وی، ۹ پروژه درقالب ۴۵ کلاس درس از پروژههای در حال اجرا در شهرستان بندرلنگه می باشند.

سرپرست نوسازی مدارس استان تصریح داشت: ۱۱ مدرسه در قالب ۶۱ کلاس درس از مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم سازی در شهرستان بندرلنگه می باشند.

باوقار با اشاره به طراحی خاص این مدرسه اظهار کرد: طراحی مدرسه اشکنانی فردی پور براساس اقلیم منطقه انجام گرفته است و سعی شده طراحی متناسب با نیاز زیرنظام تامین فضا و تجهیزات که یکی از زیرنظام های سند تحول بنیادین است صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه این مدرسه جزء ماندگارترین پروژه های آموزشی استان می باشد، خاطرنشان کرد: تمامی موارد استاندارد روز در این مدرسه رعایت شده است.

گفتنی است ، این مدرسه در قالب ۱۲کلاس درس،آزمایشگاه ، کارگاه، دیوار ، محوطه ، سرویس بهداشتی و سرایداری می باشد.

انتهای خبر /