فاز نخست شهر تاریخی کولغان قشم، همزمان با سومین روز از هفته گردشگری با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز  ، علی درویش پور در این مراسم با اشاره به اهمیت جاذبه های تاریخی و طبیعی جزیره قشم برای معرفی و جلب گردشگران، گفت : با معرفی بهتر ظرفیت های موجود در قشم، سرانه ماندگاری مسافران و گردشگران در قشم افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: فعالیت جامعه محلی در بخش گردشگری موجب می شود تا با شناسایی ظرفیت های جدید، شرایط برای ایجاد توسعه متوازن، اشتغال پایدار و رونق در اقتصاد ساکنان جزیره نیز فراهم شود.

درویش پور همچنین در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد کاوش های جدید باستان شناسی، افزایش ایمنی و ساماندهی سایت تاریخی شهر کولغان قشم خواهیم بود که می تواند موجب جلب گردشگران بیشتری شود.

براساس این گزارش، کولغ در گویش بومی مردم قشم به معنی چاه های کم عمق است و شهر تاریخی کولغان به عنوان یک دژ مستحکم نظامی و مسکونی از دوره ساسانی تا میانه اسلامی ساخته شده و به شماره ۲۱۹۸ در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.