شهردار بندرعباس ، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ، شهرداران مناطق و خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرداری بندرعباس بازدید کردند .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، در حاشیه این مراسم شهردار بندرعباس با بیان اینکه پروژه هایی که به نوعی با فرهنگ گردشگری و جذب گردشگر در ارتباط است باید هدفگذاری شود، گفت : دهه فجر امسال از پُل معلق و زیپ لاین در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .

مهدی نوبانی با بیان اینکه هدف از بازدید پروژ‌ها بررسی اقدامات شهرداری و پیشرفت فیزیکی برنامه‌ها توسط اعضای شورای شهر بندرعباس بود، افزود: ۲۰۶ میلیارد‌تومان، ارزش پروژه‌هایی بوده که در یکسال اخیر به بهره‌‌داری رسیده‌ است. ۸۴۵ میلیارد‌تومان نیز ارزش پروژه‌های دردست احداث است.

نوبانی، با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های ناتمام از اولویت‌های شهرداری بندرعباس است، عنوان کرد : نباید پروژه‌های مدیران قبلی که طبق اصول پیشرفت داشته است را نیمه کاره رها کرد بنده در اینجا بعنوان مدیر مسئولیت دارم از سرمایه مردم و شهر حمایت کنم بنابراین  نباید با تغییر مسئول به برنامه آسیب وارد شود.

وی ، با اشاره به این موضوع که  شورای اسلامی شهر بندرعباس پشتیبان و همکار شهرداری است، مطرح کرد: پروژه بلوار ساحلی بزرگترین پروژه شهرداری است که ۱۱۰ متر عرض، ۲ بلوار ۱۴‌متری، ۶ متر پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. این پروژه در سه فاز طراحی شده که در فاز اول ۴.۲ کیلومتر است و با تزریق منابع مالی امیدواریم تا یکسال آتی به بهره‌برداری برسد.

شهردار بندرعباس اضافه  کرد: در فاز دوم این پروژه باید یک پُل احداث شود که به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبانی ، درخصوص بازدید از روند احداث پل بلوارشهیدرجایی، توضیح داد: این پُل، بلوار شهیدرجایی را به آزاد راه شهید رجایی متصل خواهد کرد و بار ترافیکی غرب شهر را کم می‌کند. پروژه مذکور طی یک سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد.

مدیر شهر بندرعباس با بیان اینکه شهرداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، اذعان داشت : در شرایط کنونی و با توجه به گرانی مصالح عملکرد قابل قبولی در جذب پیمانکار داشته ایم تا جای ممکن تزریق مالی به پیمانکارها از سوی شهرداری انجام شده است البته  امیدواریم راه و شهرسازی و استانداری سریع تر به تعهدات خود در زمینه پروژه بلوار شرقی عمل کنند.

وی ، در خصوص تقاطع مهرگان گفت : این پروژه  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که  قرارداد یکسال و نیمی برای این پروژه منعقد و پیمانکار تجهیزکار کرده است.

نوبانی با بیان اینکه روشنایی کوهستان پارک پنجه علی تا چهارشنبه (۹ آذر ماه )تکمیل خواهد شد، خاطر نشان کرد : چند طرح خوب برای این منطقه گردشگری در نظر داریم؛ اقدامات اولیه برای راه‌اندازی زیپ لاین و پُل معلق در کوهستان پارک پنجه علی در حال انجام است و برای دهه فجر این دو طرح به بهره‌برداری برسد همچنین ایجاد باغ هزار تو  در این کوهستان پارک نیز در حال بررسی است؛ امیدواریم در این طرح نیز با سرمایه‌گذار به توافق لازم برسیم.


به گفته نوبانی ۲۰ هکتار از این منطقه را برای کاشت درختان بومی و مثمر و ایجاد پارک جنگلی در نظر داریم.

این مسئول ، با بیان اینکه حوزه تعمیر و نگهداری از پارک‌ها را زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری ایجاد می‌کنیم، در خصوص ایستگاه‌های اتوبوس شهر بندرعباس توضیح داد : یک قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله با یک شرکت پیمانکاری سال‌های قبل بسته شده است که تاکنون سال نهم قرارداد سپری شده است ؛ طبق قراداد مذکور این ایستگاه‌ها در دو بخش شامل یک بخش ارائه خدمات به مردم (خدماتی به جز فروش میوه و آجیل) و بخش دوم تجهیز صندلی و وسایل سرمایشی باید مورد استفاده قرارمی‌گرفت؛ همچنان با پیمانکار بحث‌های حقوقی در جریان است امید است بتوانیم به نفع مردم به تفاهم برسیم‌.
مدیر شهر بندرعباس ، در ادامه به بخش حمل و نقل پرداخت و افزود : ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۱۴ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل؛ مجموعا ۲۴ دستگاه که سال گذشته خریداری شد؛ قول داده شده تا آخر سال جاری به شهرداری واگذار شود.

نوبانی از خرید ۵۰ دستگاه وَن جدید خبرداد و تشریح کرد : ۵۰ دستگاه وَن با ۲۵ درصد سهم شهرداری و ۷۵ درصد یارانه دولت خریداری شده است و  ۲۲ میلیارد تومان سهم شهرداری بود که پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ، یادآور شد : استفاده از وَن برای حمل و نقل عمومی پیش از این نیز مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته بود، بنابراین سعی کردیم از یارانه دولت استفاده کنیم و استاندار هرمزگان با ارائه تسهیلات ۴ درصد برای نوسازی و خریداری ۶۰۰ دستگاه تاکسی موافقت کرد.


نوبانی با تاکید بر اینکه صنایع می‌توانند نقش پررنگ‌تری در پروژه‌های عمرانی شهر ایفا کنند، ادامه داد : در حوزه زیباسازی، بزرگترین حوض خشک (فواره) برای بازی کودکان در حال طراحی است.

شهردار بندرعباس ، خبر داد : پروژه پارک آبی بندرعباس پیشرفت خوبی داشته است و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

گفتنی است ، از پروژه های عمرانی شهرداری بندرعباس می توان به ساختمان معاونت ها،کانال دفع آب های سطحی در بلوار معلم ، نمایشگاه صنایع دستی ، مرکز معاینه فنی روبروی ترمینال ، بلوار ساحلی شرقی ، نورپردازی پُل محمد رسول ا… (ص) ، دوربین کنترل ترافیک بلوار امام حسین ( ع) ، پُل ولیعصر ، تقاطع غیره همسطح مهرگان ، خیابان ۱۳ هکتاری ، بوستان بلوار شهید افروز شهابی پور ، پیاده رو محله چاهستانی ها ، زیپ لاین پنجه علی ، پُل معلق پنجه علی ، فرهنگسرای سرا برق ، تقاطع غیرهمسطح پیامبر اعظم ( ص) ، بازگشایی معبر اسلام آباد ، پروژه اولویت پنجم ، رواق بازار  اشاره کرد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام