مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران حوزه ورزش با اشاره به اینکه هرمزگان استانی پیشرو در عرصه ورزش است از بهره برداری 23 پروژه در هفته تربیت بدنی با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مظفر مهری خادمی نسب ، با بیان اینکه از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان ماه هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است و برنامه‌های متعددی هم در حوزه آقایان و هم بانوان در این هفته تدارک دیده شده است، افزود : سرانه ورزش استان را از ۷۶ صدم به ۸۱ صدم خواهیم رساند .

مهری خادمی نسب  ، یادآور شد: در بشاگرد و ابوموسی پروژه‌های ورزشی در هفته دولت به بهره برداری رسید و در هفته تربیت بدنی در این مناطق پروژه ای نداریم.

وی ، خاطر نشان کرد : در سفر رییس جمهور ۲۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه میناب و ۱۵ میلیارد تومان مجموعه ورزشی سام و زال قشم، ۲۵ میلیارد تومان تعمیرات و تجهیزات اماکن ورزشی ، ۶ میلیارد تومان پیست تارتان رودان، ۲۴ میلیارد تومان برای ۶۰ زمین چمن مصنوعی پیش بینی شده است و تا پایان سال ۱۱ چمن مصنوعی بزرگ، ۱۰۰ چمن مصنوعی محلات و ۵ سالن بزرگ تدارک دیده شده است.

این مسئول با بیان اینکه کلنگ زنی ۲ کمپ تیم ملی در بندرخمیر و بندرلنگه در این هفته صورت می گیرد، تصریح کرد: استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه ها حمایت جدی انجام داده است و باید از مسئولان و مجمع نمایندگان استان در مجلس تقدیر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه طرح مردمی سازی اماکن ورزشی در هرمزگان با استقبال مناسبی رو به رو شده است، مطرح کرد: در استان ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی شده است و به طور مثال ۱۷ استخر شنا مربوط به دستگاه اجرایی است که ۱۳ مجموعه آن فعال است و در حال رایزنی برای مردم سازی آن هستیم.

مهری خادمی نسب با بیان اینکه در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ایران ۵۰۶ تَن  از هرمزگان اعزام شدند، ادامه داد : با استفاده از برنامه آمایشی صورت گرفته نیز توانستیم تاکنون نتایج مناسبی کسب کنیم و در حال حاضر در جایگاه نهم قرار داریم.

وی با اعلام اینکه هرمزگان میزبان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا است، تصریح کرد : تاکنون ۱۰ کشور آسیایی ثبت نام کرده اند و کشورهای مطرح از ۱۴ آبان ماه در این مسابقات حاضر خواهند شد و پس از ۱۷ سال هرمزگان میزبان چنین رویداد مهمی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه در خصوص موضوعاتی همچون اسکان و تغذیه مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد : تمامی تمهیدات اندیشیده شده است و امیدواریم تا روز آغاز مسابقات بدون هیچ مشکلاتی پیش برویم.

مهری خادمی نسب با بیان اینکه تا هفته آینده رسیدگی کاملی به ورزشگاه خلیج فارس رسیدگی کاملی می شود، اذعان داشت: برای ورزشگاه میناب جهت رفع مشکل دکل و برج نور نیز برنامه ریزی کرده ایم و کار انجام شده و امیدواریم ورزشگاه شهید امینی بزودی آماده بهره برداری شود همچنین برای ورزشگاه رودان مبلغ یک میلیارد تومان کسری قرار است برطرف شود و سیستم های برق رسانی برطرف و تا ۱۰ روز آینده کشت انجام می شود و چمن مصنوعی بیکاه نیز در حال بهسازی است و از بازی دوم تیم متحد معزآباد در رودان از تیم ها میزبانی می کند.

متولی ورزش و جوانان هرمزگان  با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی شهر مغفول تر از روستاها در احداث پروژه ها قرار گرفته است، تصریح کرد: روستاییان حق دارند که خواسته های ورزشی خود را مطرح کنند و همواره پذیرای انتقاداتشان هستیم و ۸۰ درصد تمرکزمان در چند سال گذشته برای تجهیز خانه های روستایی بوده و است.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه های ورزشی در روستاهاست، افزود: روستاها را اولویت بندی کرده و براساس اولویت ها برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم گوشه ای از زحمات روستاییان را جبران کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه سالن ۲۵۰۰ خلیج فارس و سالن ۰۰۰/۶ نفری در برنامه مان قرار دارد، بیان داشت: امیدواریم با ورود بنگاه های اقتصادی نیز بتوانیم در بحث تجهیز اماکن ورزشی ورود جدی تری داشته باشیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام