رییس جمهوری روز دوشنبه(31 خردادماه) فاز نخست طرح عمرانی اجرای بلوار ساحل جنوبی - رمچاه - هلر را بااعتبار 400 میلیارد ریال در جزیره قشم افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، این پروژه به طول ۲ کیلومتر و به‌صورت مشارکتی میان این سازمان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

اجرای عملیات خاک‌ریزی، جدول‌گذاری، آسفالت، روشنایی و ایجاد فضای سبز نیز در محدوده این پروژه عمرانی جهت ارائه خدمات بهتر به ساکنان پیش‌بینی‌شده است.

با بهره‌برداری از این طرح عمرانی برای ۳۰ نفر نیروی کار بومی به‌صورت مستقیم اشتغال ایجادشده و ۹۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

بهسازی جاده‌های اصلی، معابر روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری به‌منظور حفظ جان شهروندان و گردشگران توسط سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

توجه به کیفیت معبرهای برون‌شهری به‌عنوان شریان‌های اصلی قشم، یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است که تأثیر مهمی در سایر بخش‌های فعالیتی جزیره ازجمله گردشگری، حمل‌ونقل و سلامت شهروندان دارد.

تا پیش از دولت تدبیر و امید کمبود و فرسودگی محورهای مواصلاتی جزیره قشم با مساحت بیش از ۱۵۰۰ کیلومترمربع و ۶۷ روستا یکی از چالش‌های پیش روی مردم جزیره به‌حساب می‌آمد، برای رفع این چالش در دولت یازدهم نهضت راه و جاده‌سازی در جزیره قشم آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.