سومین مجمع سلامت شهرستان سیریک با محوریت برنامه کنترل و مراقبت از پشه آئدس و بیماریهای منتقله از آن با حضور مسئولین شهرستانی و اعضای مجمع سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در خصوص موضوع گفتمان غالب سومین مجمع سلامت شهرستان با محوریت برنامه کنترل و مراقبت از پشه آئدس و بیماریهای منتقله از آن، گفت: پشه آئدس ناقل بیماری های ویروسی تب دانگ، چیگونگونیا و زیکا است که با توجه شناسایی این پشه در شهرستان های بندرلنگه و بندعباس، نقش اقدامات پیشگیرانه ، آموزش و اطلاع رسانی و بهسازی محیط زیست در شهرستان حائز اهمیت است.

کاوه محمد امینی در خصوص هدف مجمع سلامت و نقش مشارکت سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی در سلامت، افزود: برای جلوگیری از ورود پشه، تکثیر و انتقال آن در شهرستان، مشارکت همگانی در بهسازی محیط زیست بعنوان تنها زیستگاه رشد و تکثیر پشه  لازم و ضروری است.

کارشناس استانی برنامه پیشگیری و مدیریت پشه آئدس، در خصوص پشه، تکثیر و نحوه انتقال بیماری، راه های پیشگیری و بیمار های منتقله از طریق پشه توضیحاتی ارائه دادند.

مسعود یریان خاطرنشان کرد: بهسازی محیط زیست، از بین بردن زیستگاه پشه آئدس، جمع آوری لاستیک های فرسوده بعنوان یکی از زیستگاه اصلی پشه، جمع آوری صحیح زباله، برقراری سیستم های مناسب جمع آوری فاضلاب، تخلیه آب وسایل خنک کننده مانند کولرها، سطل ها و بشکه ها، موثرترین قدم در پیشگیری از بروز این بیماری ها محسوب می شود.

شیخ ابراهیم اسماعیلی امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سیریک با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در بهسازی محیط زیست ، گفت: نهادینه کردن فرهنگ بهسازی محیط زیست بعنوان یکی از موثرترین راه مقابله با تکثیر و شیوع پیشه امری لازم و ضروری است.

کارشناس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان در سومین مجمع سلامت شهرستان سیریک گفت: سلامتی یک حق همگانی و یک هدف اجتماعی است که هر کسی باید سهم خود را از سلامت بر عهده بگیرد.

آذر بنگلی  در خصوص حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به عنوان یک وظیفه یاد کرد و افزود: برای رسیدن به جامعه ای سالم ، پویا و ارتقاء سلامت اجتماعی همه باید تلاش کنیم و خود را مسئول بدانیم

معاون فرماندار با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری و کنترل پشه آئدس درشهرستان،گفت: اطلاع رسانی و آموزش در خصوص تدابیر پیشگیرانه بعنوان اولین و مهمترین راهکار مقابله با رشد و تکثیر پشه در شهرستان امری مهم است.

علم عباسی با تاکید بر ضرورت بسیج همه امکانات برای مقابله با پشه آئدس، افزود: برای مدیریت بیماری پشه آئدس نیازمند همراهی و مشارکت همه ارگان ها، نهادها و حضور پر رنگ شهروندان در بهسازی محیط زیست بعنوان زیستگاه اصلی رشد و تکثیر این پشه هستیم.

در پایان بیانیه مجمع سلامت قرائت و امضاء شد.

انتهای پیام