معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یدک کش پر قدرت هدایت ۶ همزمان با آغاز دهه فجر و با حضور فراگیران دوره پیشرفته مدیریت داک های تعمیراتی شناورها در بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمدرضا پور رجبی اظهار داشت: دوره عملی به آب اندازی یدک کش هدایت ۶ به جهت تقارن با ایام الله دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام (ره ) به کشور به منظور افزایش سطح دانش عملی فراگیران دوره پیشرفته مدیریت داک های تعمیراتی شناورها در بندر شهید رجایی صورت گرفت.

پور رجبی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیوستن این شناور به ناوگان دریایی بیان کرد: به منظور به آب اندازی این یدک کش، عملیات های مختلفی از جمله خزه تراشی بدنه زیر آبی شناور، ضخامت سنجی بدنه، تعویض ورق نقاط کم ضخامت، تمیزکاری مخازن، انجام تعمیرات سیستم های مهار و تعویض زینک آندهای سیستم حفاظت بدنه بر روی این شناور انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یدک کش هدایت ۶ بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیرآبی به دست متخصصان داخلی با دریافت مجوز موسسه رده بندی وارد چرخه حمل و نقل دریایی می شود.

پوررجبی درباره مختصات این یدک کش نیز گفت: یدک‌کش هدایت ۶ دارای مشخصات سازه ای  ۳۶ متر طول ۱۰ متر عرض و آبخور ۳،۴۰ متر می باشد.

گفتنی است، دوره آموزشی پیشرفته مدیریت داک‌های تعمیراتی شناورها( dock master) با حضور ۲۰ نفر از کارکنان حوزه نظارت بر تعمیرات زیر آبی و مدیریت تعمیرات از سازمان مرکزی و بنادر کشور از روز یکشنبه ۱۰ بهمن برای نخستین بار در کشور به دو صورت تئوری و عملی آغاز و به مدت یک هفته به میزبانی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است.

شایان ذکراست، از یدک کش دریایی به عنوان ابزاری برای جدا کردن کشتی ها از اسکله یا پهلو دادن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام