معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی پیشرفته مدیریت داک‌های تعمیراتی شناورهاdock master) ) برای نخستین بار در کشور به میزبانی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمد رضا پور رجبی با اشاره به برگزاری دوره پیشرفته مدیریت داک های تعمیراتی شناورها در بندر شهید رجایی اظهار داشت: این دوره آموزشی از روز گذشته نهم  بهمن به دو صورت تئوری و عملی با حضور ۲۰ نفر کارکنان حوزه نظارت بر تعمیرات زیر آبی و مدیریت تعمیرات از سازمان مرکزی و بنادر کشور آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

پور رجبی ، هدف از برگزاری این دوره آموزشی پیشرفته را تلاش در جهت بومی سازی دانش در حوزه های دریایی به منظور حفظ و آماده بکاری شناورهای خدماتی و راهبردی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت دریایی لزوم به روزرسانی دانش تعمیرات اساسی زیرآبی نیروهای فنی سازمان بنادر و دریانوردی امری ضروری است.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شرکت کنندگان طی این یک هفته با استانداردها و آیین‌نامه‌های ساخت سازه و آشنایی با انواع سازه شناور، انواع مختلف داک‌ها(حوض خشک، دلفین، سرسره وغیره)، نحوه تعمیرات سیستم مانور و اقدامات بعد از به آب اندازی شناور و آزمایش در دریا آشنا می‌شوند.

پوررجبی از دیگر محور های این دوره آموزشی به آشنایی با الزامات داکینگ شناور بر روی داک دلفین، اصول اولیه رنگ آمیزی بخش های مختلف شناور، روش‌های زنگ زدایی و تمیزکاری بدنه زیرآبی شناورها و الزامات ایمنی به آب اندازی شناور اشاره کرد.

انتهای پیام