نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران هرمزگان ، با بیان اینکه جامعه ما اصول و روش های مطالبه گری را نمی داند ، گفت : مخاطب نیازمند آموزش و روشنگری در این زمینه است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، افزود :  ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.

عبادی‌زاده، عنوان کرد : خبرنگاران تلاش کنند هرچه می‌نویسند پاسخی به نیاز مخاطبان باشد و این امر را اصل کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه  نیاز مخاطب می‌تواند مسئولیت و تکلیف ما را بالا ببرد ، مطرح کرد : گاهی خبرنگاران خبر را به صورت خام منتشر کرده و تحلیل آن را به عهده مخاطب می‌گذارند اما برخی اخبار نیاز به تحلیل خبرنگار دارند چراکه ممکن است برخی افراد قدرت تحلیل اخبار را نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ، اضافه کرد : اخلاق رسانه‌ای، صداقت، دوری از تزویرها، منصفانه نوشتن و دوری از غرض‌ورزی‌های شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین در انتشار اخبار باید منافع جامعه اسلامی مدنظر قرار گرفته شود و در همین راستا نقد منصفانه می‌تواند جامعه را به پویایی برساند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از غوغاسالاری و حاشیه‌ها پرهیز کنند، ادامه داد : ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: فرصت خوبی برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران است و خبرنگاران واجد شرایط تعاونی مسکنی تشکیل دهند و ما نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت همچنین روحانیون و به خصوص طلبه‌های جوان نیاز به آموزش سواد رسانه‌ای دارند و ما پیگیر این مسئله نیز هستیم.

عبادی‌زاده خاطر نشان کرد :  همواره در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صنایع هرمزگان پیگیر بوده‌ام و معتقدم در این زمینه با عدم توازن مواجه هستیم. سهم برخی بخش‌ها بسیار بالا و برخی بسیار پایین است و این عدم توازن باید حل شود و شخصاً پیگیر خواهم بود. بناست صندوق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان تشکیل شود تا توازن و عدالتی در تقسیم آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص اشتغال پایدار خبرنگاران نگرانی‌های به حقی وجود دارد، تصریح کرد :  ما نیز نگران تغییر شغل خبرنگاران به دلیل مسائل معیشتی هستیم؛ از مهم‌ترین اقشاری که در حریت خود تعلق معیشتی ندارند خبرنگاران آزاد هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، یادآور شد : تحت‌فشار مسائل قضایی قرار دادن خبرنگاران یک فساد است و اگر امروز درهای نقد بسته شود، متضرر آسیب‌های بسیاری خواهیم بود.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: به مسئولین توصیه می‌کنم حتی اگر در برابر نقد اصحاب رسانه محق باشند، معترض آنان نباشند. در دیداری که با دانشجویان داشتم در نقد را باز گذاشتم تا مسئولان ببینند و بدانند که من در برابر نقد قرار گرفتن را از خود آغاز کردم. مسئولان باید در زمینه نقدپذیر بودن به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور اقتدا کنند. مگر خبرنگاران با نقد مسئولان حریم قدسی پیامبران را می‌شکنند که با آنان برخورد قضایی صورت می‌گیرد؟

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام