مدیر عامل بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان ، گفت : به مناسبت هفته محیط زیست ۵۰ هزار اصله نهال حرا در هرمزگان کاشت می شود.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  علیرضا جعفرپور بروجنی در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست در بندرعباس عنوان کرد: نام گذاری هفته جهانی محیط زیست، بر اساس توجه مسئولین و حکومت ها برای ارتقاء سطح فرهنگ حافظت از محیط زیست بوده است.

جعفرپور بروجنی با بیان اینکه حال که با تکیه بر دانش داخلی و استفاده از فناوری جهانی چنین پالایشگاهی در این نقطه از کشور ایجاد شده تا خودکفایی در تولید بنزین محقق شود، باید با دیدی ملی به آن نگریست و برای توسعه‌ی آن نگاهی ملی داشت، مطرح کرد : این نگاه ملی بدان معناست که باید بهترین متخصصان، بهترین سخت افزار و بهترین نرم افزار ایران در این پالایشگاه مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن تامین منافع ذی‌نفعان اصلی که جامعه‌ی محلی و ساکنان هرمزگان است، منافع کل کشور نیز تامین شود.

وی ، با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر توجه به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جوامع محلی با تامین قطعات، خدمات و نیروی انسانی خود از ظرفیت های داخلی و رعایت استاندارد‌های کیفی می تواند استمرار تولید را تضمین کند، یاد آور شد: پس باید ملی فکر کنیم تا ملی تولید کنیم و این تولید استمرار و پایداری داشته باشد.

جعفرپور بروجنی با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اصلی ترین تامین کننده سبد سوخت کشور است ، افزود :در اصل ۵۰ قانون اساسی نیز، مردم  به حفظ محیط زیست ملزم شده اند و امسال نیز محیط زیست مردم پایه نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهترین سوخت دنیا را تولید می کنیم ، مطرح کرد : اما اگر مصرف این سوخت بدون ملاحظه باشد باعث خسارت به محیط زیست می شود و نیازمند رعایت عمومی در میزان مصرف سوخت می باشیم.

مدیر عامل  بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان،  بیان داشت: پذیرای ایده های مفید در راستای حفظ محیط زیست هستیم تا بتوانیم با اجرایی کردن آنها در این مسئولیت اجتماعی سهیم بیش از پیش سهیم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول خود را ملزم به رعایت اصول محیط زیستی می دانم و هیچ چیز به اندازه پرواز یک پرنده، پوشش های گیاهی و هوای پاک مرا خوشحال نمی کند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس باری دیگر با بیان اینکه از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در راستای ایده سازی و پیاده سازی آنها در راستای حمایت از محیط زیست بهتر حمایت می کنیم ، اضافه کرد: در رابطه با فناورانه بودن، بنا داریم دودکش کوره ها را به سیستم برخط مجهز نماییم و آب خروجی به دریاها که قریب به ۴۰ هزار مترمکعب بر ساعت می شود را با رعایت اصول محیط زیستی هدایت کرده ایم.

به گفته جعفرپور بروجنی ، به دنبال توسعه پایدار بوده ایم و به عنوان مدیر این شرکت بزرگ که نقش مهمی در سبد سوختی کشور دارد، خود و همکاران را ملزم می دانیم که اصول زیست محیطی را رعایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه۴۰درصد بنزین کشور با کیفیت یورو ۵ در شرکت نفت ستاره خلیج فارس تولید می شود، خاطر نشان کرد  : کیفیت سوخت تولیدی، ۲۰ برابر بالاتر از کیفیت سوخت جهانی است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، اظهار داشت : در راستای حمایت از صندوق ملی حمایت از محیط زیست، اصرار بر حمایت از این صندوق را داریم و امروز این شرکت از زیستگاه گنو در بندرعباس حمایت می کند

جعفرپور بروجنی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار اصله نهال حرا را در نقاط مستعد دریایی استان کشت خواهیم کرد، اذعان داشت : می توانیم به میزان ۱۰۰ هزار اصله نهال نیز کاشت داشته باشیم که عملیات اجرایی  ۲۰ هزار اصله نهال آن در اسفندماه آغاز می شود.

گفتنی است،  پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس دارای مدال بنیاد اروپایی EFMD است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام