معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند بارج بدلیل عدم مهار مطلوب، شرایط نامساعد جوی و افزایش سرعت لحظه ای باد، شب گذشته از یدکش اصلی جدا و در ساحل پشت شهر بندرعباس به گل نشست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل مکی زاده در خصوص به گل نشستن یک فروند بارج در ساحل بندرعباس مجاورت پارک کپشکن اظهار داشت: به رغم هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت بحرانی شب گذشته یک فروند شناور بارج موسوم به نصر ۸۳۲ بدلیل عدم مهار مطلوب از یدکش اصلی (یدک کش کمال ۲۲) جدا و درساحل بندر عباس به گل نشست .

مکی زاده ،با بیان اینکه ماهیت شناورهای بارج بگونه ای است که ویژه حمل بار بوده و فاقد خدمه می باشد اظهار داشت: کلیه خدمه در شناور یدکش اصلی مستقر و بحمدالله این اتفاق هیچ گونه تلفات جرهی و جانی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مالک شناور مقرر گردید با مساعد شدن شرایط جوی و در مد کامل؛ نسبت به جابجایی و انتقال این شناور به دریا اقدامات لازم صورت پذیرد و کلیه فرایند بازگردانی با نظارت مستقیم این داره کل و رعایت دقیق الزامات ایمنی انجام شود .

شایان ذکر است؛ شناور بارج به شناوری اطلاق می شود که فاقد موتور پیشران بوده و از طریق یک فروند یدک کش بارهای فله را در مسیر های کوتاه جابجا می کند.

انتهای پیام