مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در نشستی خبری ، گفت : به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، پرداخت بیش از ۶۴۲ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه ها در قالب دامدارکارت به یکهزار و ۱۲۷ تَن از متقاضیان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی جهان‌نجاتی، افزود : فعالیت‌های بانک کشاورزی در راستای توسعه پایدار در بخش کشاورزی به گونه‌ای است که از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات در کنار کشاورز قرار دارد.

جهان نجاتی ، با بیان اینکه فعالیت‌های بانک کشاورزی در راستای توسعه پایدار در بخش کشاورزی به گونه‌ای است که از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات در کنار کشاورز قرار دارد، عنوان کرد : استان هرمزگان در بخش کشاورزی و شیلات ظرفیت بالقوه‌ای دارد و بیشتر محصولات تولیدی این استان قابلیت صادرات را دارد.

وی ، اشاره کرد : در هرمزگان محصولات مختلف از جمله صیفی‌جات، ماهی، میگو و… قابلیت تولید و صادرات را دارد و بانک کشاورزی از این تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت می‌کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان، بیان داشت : یکی از کارهایی که در استان هرمزگان انجام می شود به دلیل اینکه محصولات زیادی در استان قابلیت کشت دارند باید صنایع تبدیلی نیز در کنار آن احداث شود و بانک کشاورزی از احداث این صنایع حمایت کرده و تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان پرداخت می‌کند.

جهان‌نجاتی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی و آبزی‌پروری، محصولات زنده هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی و حوادث طبیعی ممکن است اتفاقاتی برای آنها رخ دهد و از بین برود که در این زمینه، بیمه محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم کشاورزان باید باشد.

این مسئول مطرح کرد: در سال گذشته ۸۶۰۰ تَن از کشاورزان محصولات کشاورزی خود را بیمه کردند که ۳۵۰ میلیارد ریال غرامت در بخش پرورش میگو به آسیب‌دیدگان پرداخت شد.

 وی ، اضافه کرد : سالانه بیش از ۲۰ میلیون قطعه مرغ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان، اذعان داشت :  از ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم تاکنون پرداخت بیش از یکهزار و ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به یکهزار و ۲۹۶ تَن از متقاضیان پرداخت شده‌است.

جهان‌نجاتی ، اظهارداشت: یکی از فعالیت‌های بانک کشاورزی در زمینه ترویج ازدواج و تشکیل خانواده، پرداخت تسهیلات ازدواج است که در این زمینه، پرداخت بیش از یکهزار و ۴۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به یکهزار و هفت تَن از متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی به پرداخت تسهیلات فرزندآوری اشاره کرد و افزود: پرداخت بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ۲۳۴ تَن از متقاضیان پرداخت شده‌است.

این مسئول یادآور شد: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات،تسهیلات خرید تجهیزات کشاورزی نیز توسط بانک کشاورزی انجام می‌شود که در این زمینه، پرداخت بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات خرید تراکتور به ۸۹ تَن از متقاضیان و پرداخت بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات خرید کمباین به ۲ تَن از متقاضیان انجام شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به ۴۱ تَن از متقاضیان صورت گرفته‌است.

جهان‌نجاتی ، تصریح کرد : حمایت از انجام روش کاشت به صورت علمی و نوین نیز در دستور کار این بانک قرار دارد و افراد متقاضی احداث گلخانه می‌توانند از این بانک تسهیلات دریافت کنند و در این زمینه بیش از یکهزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات گلخانه‌ای به مساحت ۵۵ هکتار به ۳۲ تَن از متقاضیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پرداخت شده‌است.

به گفته وی ،  استان هرمزگان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش و تکثیر میگو دارد که در این مدت، بیش از ۸۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرورش و تکثیر میگو به مساحت ۱۶۰ هکتار معادل ۲۰۰ میلیون قطعه به ۱۹ تَن از متقاضیان پرداخت شده‌است.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان به پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در قفس اشاره و عنوان کرد: این بانک از افرادی که بخواهند در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند حمایت می‌کند که در این زمینه بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرورش ماهی در قفس معادل ۸۰۰ تُن به ۲ تَن از متقاضیان پرداخت شده‌است و این صنعت، درآمدزایی بسیار خوبی دارد.

جهان نجاتی، در ادامه گفت: پرداخت بیش از ۱۸هزار میلیارد ریال تسهیلات ۸۵۶۳  تَن از متقاضیان در زیربخش‌های مختلف کشاورزی و پرداخت ۳۲۱ میلیارد ریال غرامت به ۸۰۲۰ تَن  از کشاورزان و دامداران خسارت دیده در این مدت انجام شده‌است.

این مسئول ، تصریح کرد : بیش از ۳۰ میلیون دلار حواله ارزی جهت تسهیل در واردات کالاهای اساسی برای متقاضیان صادر شده‌است.

وی به فعالیت‌های انجام شده بانک کشاورزی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: بانک کشاورزی فعالیت‌های خوبی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است که می‌توان به مشارکت در ساخت ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در روستای گوربند و پشته علی‌آباد شهرستان میناب، تهیه بیش از ۲۰۰ بسته معیشتی و توزیع بین نیازمندان با مشارکت پرسنل بانک کشاورزی هرمزگان و تهیه بیش از هزار بسته نوشت افزار و توزیع بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان اشاره کرد.

جهان‌نجاتی خاطرنشان کرد: چند سالی است که هزینه تبلیغات در بانک کشاورزی حذف شده و این هزینه در زمینه تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم استفاده می‌شود.

وی به موفقیت این بانک در کسب رتبه در جشنواره شهید رجایی استان اشاره کرد و افزود: مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان طی چهار سال متوالی توانسته است در جشنواره شهید رجایی استان در زمینه شاخص‌های اختصاصی رتبه برتر را کسب کند.

وی در پایان درباره بخشودگی وجه التزام در بانک کشاورزی ، اعلام کرد : به مناسبت هفته دولت، افرادی که به بانک بدهی دارند، در صورت تسویه این بدهی تا دهم شهریور ماه، همه جرایم و وجه التزام آنها بخشیده می‌شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام