معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ده هزار و چهار صد و نود وپنج مورد بستری در استان هرمزگان در روزهای نوروزی 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر محمود حسین پور ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمان کلیه مراکز درمانی استان گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز۱۴۰۱، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد بیمار بستری و تعداد ۷۴ هزار ۴۶۷ بیمارسرپایی از خدمات مراکز درمانی کل استان هرمزگان بهرمند شده اند.

 آمار تعداد کل بیماران کووید بستری در مراکز درمانی استان در این بازه زمانی ۳۰۹ نفر بود همچنین در این ایام ۱۴۴۸مورد عمل جراحی،۵۱۴ مورد زایمان طبیعی و ۲۸۰ مورد زایمان سزارین انجام گردیده است.

حسین پور تعداد کل ویزیت سرپایی (متخصص و فوق تخصص) را ۱۴ هزار و ۳۰۵ مورد و تعداد کل اعزام های انجام شده در استان را ۱۰۲ نفر برشمرد

وی اظهار داشت: در ایام نوروز کلیه مراکز درمانی استان توسط کارشناسان معاونت درمان، از لحاظ نحوه خدمت رسانی به بیماران ومشکلات تجهیزاتی و کمبود نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی مورد بررسی و ارزیابی واقع شدند در مجموع ۶۲ مورد بازدید به جهت رصد خدمات انجام گردید که ازاین تعداد ۳۴مورد بازدید از مراکز بیمارستانی، و ۲۸ مورد بازدید از درمانگاه های خصوصی و MMT انجام شده است. حسین پور در ادامه اعلام کرد: بخش های اورژانس، ICU و بستری کلیه بیمارستان ها فعال و خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه به صورت ۲۴ساعته در جریان بودند. کلیه بیمارستان ها آمادگی لازم درخصوص پذیرش بیماران کووید را داشته و آمادگی لازم به جهت احتمال طغیان کووید اتخاذ گردیده بود.در این ایام بخش های دیالیز و تالاسمی فعال بودند و ازنظر تجهیزات پیش بینی های لازم انجام شده بود.

انتهای پیام