رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قشم گفت : ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات مردم این جزیره در عید سعید فطر امسال جمع‌ آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رضا تارک اظهار داشت : از مجموع مبلغ جمع‌ آوری شده ۱۸۵ میلیون و ۷۵ هزار ریال مربوط به زکات فطریه عام، ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال زکات سادات، ۵۲ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال زکات کفاره غیر عمد و ۱۰۰ هزار ریال نیز کفاره عمد بوده است.

وی ادامه داد : ۱۵ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال نیز به صورت نقد و کالا (برنج) از سوی شورای زکات برادران اهل سنت مستقر در شهرها و روستاهای سطح این جزیره برای توزیع در میان نیازمندان سرزمین آب و آفتاب جمع آوری شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت : جمع‌ آوری زکات فطریه، کفاره غیر عمد و زکات سادات تا پایان هفته جاری در جزیره قشم ادامه خواهد داشت.

تارک توضیح داد : فطریه جمع‌ آوری شده در اسرع وقت و همان روز به حساب نیازمندان و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد واریز می‌ شود.

اداره کمیته امداد شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای خبر /