در سال 1399 در شرکت پالایش نفت بندرعباس با رعایت و توجه به استانداردهای ایمنی 17 میلیون و 669 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ با ارزیابی های عملکرد سال گذشته، از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای آن با حفظ و رعایت نکات ایمنی ، این شرکت موفق شد عملکرد ۱۷ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه را در واحد های عملیاتی پالایشگاه ثبت کند.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب و اشاره به تاکید بر اجرای صبورانه فعالیتها، کنترل، هوشیاری و رعایت قوانین و استانداردهای لازم در پالایشگاه گفت: در سال ۹۹ به منظور پیشگیری از خطر و حفظ ایمنی ۳۳۳۴ مورد پایش های دوره ای بهداشت حرفه ای و محیط از واحدهای عملیاتی، کارگاه ها، انبارها، محوطه های آزاد و همچنین ۱۸۵۲ مورد اندازه گیری فیزیکی و شیمیایی عوامل زیان آور در واحدهای عملیاتی و غیر عملیاتی صورت گرفت.

محسن قضاوتی افزود: با اشاره به اینکه عامل ۹۰ درصد از حوادث، خطای انسانی و توجه نکردن به قوانین ایمنی است گفت: حفظ نیروی انسانی با اجرای قوانین ایمنی در اولویت قرار دارد و آموزش پذیر بودن و انتقال آموزشها به همراه تجربه به دیگران از وظایف مهم در صنعت نفت است.

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ به منظور آموزش موارد HSE و و پدافند غیرعامل و افزایش آگاهی نسبت به عوامل حادثه ساز، ۲۸ هزار ۲۰۴ نفر – ساعت برای کارکنان رسمی و ۱۴ هزار ۱۷ نفر – ساعت نیز برای کارکنان پیمانکاری کلاسهای آموزشی برگزار شد.

قضاوتی با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی حساس است که در هر لحظه امکان خطر و بروز حادثه وجود دارد گفت: سال گذشته به منظور توانمند سازی و ارتقاء آمادگی کارکنان ، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری در شرایط اضطراری ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد، ۱۵ مانور HSE و ۳۴ تمرین آتش و ۸ رزمایش میدانی و مشترک در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.

وی با اشاره به این که ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس با توجه به اهمیت آن و تاکیدات صورت گرفته در این مبحث به فرهنگ سازمانی شرکت تبدیل شده است، تاکید کرد: مبحث ایمنی در همه پالایشگاه ها به عنوان یک الزام مهم مطرح است اما در شرکت پالایش نفت بندرعباس علاوه بر اقدامات مستمر کنترلی و پایش فعالیت ها مطابق با الزامات ایمنی، فعالیت های شاخصی از جمله پایش و بازدید مستمر کنترلی از واحد های پالایشگاه، تجزیه و تحلیل شبه حوادث، برگزاری منظم جلسات ایمنی (HSE MEETING) در هنگام تعمیرات اساسی، انجام مطالعات hazop واحدهای عملیاتی و پروژه های ارزیابی ریسک شغلی بر مبنای JSA و JHA نیز اجرا می شود.