سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به دلیل هم مرز بودن با کشورهای همسایه افغانستان و پاکسنان و تردد اتباع به کشورمان اجرای طرح واکسیناسیونن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالجبار ذاکری افزود: بیش از ۸۷هزار کودک علیه فلج اطفال در مناطق پرخطر استان هرمزگان در نوبت اول واکسینه شدند.

ذاکری بیان کرد: نوبت دوم این طرح از ۱۴اسفندما ه لغایت ۱۷اسفندماه بصورت خانه به خانه در مناطق حاشیه ای و پرخطر با گروه هدف بیش از ۷۷هزار کودک واکسینه خواهندشد.

مسئول واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : تعداد۷۶۲تیم عملیاتی و۱۴۶۰نفراز پرسنل به منظور حفظ دست آوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در این طرح شرکت دارند.

عبدالسلام رستگار بیان کرد : والدین آن دسته از کودکانی که به دلایلی موفق به دریافت واکسن فلج اطفال کودکان خود نشده اند با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودک خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند

رستگار افزود:افرادی که در مناطق پرخطر زندگی نمی کنند می توانند به مراکز جامع سلامت برای دریافت قطره فلج اطفال مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست همانند نوبت اول با تیم های سلامت در اجرای این طرح همکاری کنند تا باخوراندن دو قطره واکسن به کودکان سلامتی آنان راتضمین کرد.

انتهای پیام