معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و هیئت همراه ضمن بازدید از واحدهای تولیدی شرکت فولاد هرمزگان و گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت، در جریان مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان فولاد به‌ویژه کمبود انرژی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، عطاءالله معروفخانی در بازدید به همراه  احمد اسدیان، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و هیئت همراه از واحدهای تولیدی شرکت با اشاره به معضل چندین‌ساله صنعت فولاد در کمبود انرژی، گفت: صنایع فولادی در سال‌های اخیر همواره در نوک پیکان کمبود انرژی قرار دارند و در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه‌اند.

معروفخانی، با بیان اینکه اکنون فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعددی را آغاز کرده و به تأمین پایدار انرژی این طرح‌ها نیاز دارد ، افزود : فولاد هرمزگان با هماهنگی فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی است، اما این سرمایه‌گذاری وظیفه فولاد هرمزگان نیست و درعین‌حال، وقت و هزینه زیادی را از شرکت ما می‌گیرد؛ ازاین‌رو ضروری است مشکلات تولیدکنندگان به گوش سیاست‌گذاران و دولتمردان برسد تا در این خصوص به‌طور اساسی چاره‌اندیشی کنند. به‌طورکلی چشم‌انداز تأمین انرژی برای صنعت فولاد در سال‌های آتی بسیار مبهم و چالش‌برانگیز است.

اسدیان نیز در این بازدید با تأکید بر لزوم رفع مشکلات کمبود انرژی فولادسازان، خاطرنشان کرد: زمانی که سرمایه‌گذار مبادرت به اخذ مجوز برای اجرای یک طرح می‌کند، تأمین زیرساخت‌ها به‌ویژه انرژی آن برعهده دولت است؛ اما متأسفانه چشم‌انداز مثبتی در این زمینه وجود ندارد و سرمایه‌گذاری‌ها با چالش مواجه می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در کشور، بر حل مشکل تأمین انرژی فولادسازان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید و ابراز امیدواری کرد بتوان با یک برنامه منسجم، به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه انرژی برویم.

انتهای پیام