سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان در جزیره قشم فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مختار گرشاسبی در جلسه با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) اظهار داشت: تأمین منابع مالی موردنیاز و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یکی از مهم‌ترین مشکلات آن‌هاست که امیدواریم با استفاده از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اقدامات خوبی برای رفع این موانع صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشوق‌ها و مزیت‌های خوبی در حوزه تجارت در منطقه آزاد قشم پیش‌بینی ‌شده است که می‌تواند به صنایع پیشرفته فعال در جزیره قشم، استان هرمزگان و کشور برای تأمین مواد اولیه موردنیاز تولید و ماشین‌آلات خطوط تولید کمک کند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای جذب و فعالیت واحدهای فناور و دانش‌بنیان و صنایع هایتک در قشم صورت گرفته و در حال حاضر به دنبال تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت آن‌ها هستیم.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: قشم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه شیلات و صنایع دریامحور دارد که با حمایت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می‌توانیم در این حوزه به جایگاه قابل قبولی در کشور و منطقه برسیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز در این جلسه گفت: یکی از بحث‌های جدی در صندوق علاوه بر تولید صنایع پیشرفته، تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور است تا بتوانیم در مناطق مختلف بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تولید را رونق ببخشیم.

محسن نادری منش ادامه داد: صحا به‌عنوان بازوی تأمین مالی وزارت صمت در حوزه صنایع پیشرفته، طبق اساسنامه موجود به دنبال این است که با افزایش تعاملات در نقاط مختلف و تأمین سرمایه صنایع پیشرفته را در کشور تسهیل کنیم.

وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در حوزه تأمین مالی واحدهای تولیدی، افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات صحا ۱۵میلیارد تومان با نرخ ترجیحی ۵ تا ۱۵درصد و تابعی از سرمایه صندوق است که در آینده با توجه به افزایش سرمایه، سقف ارائه تسهیلات هم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صحا در پایان تصریح کرد: امیدواریم که با تلاش فعالان حوزه صنایع پیشرفته بتوانیم سهم این صنایع را افزایش داده و حداقل به ۵ درصد برسانیم و این نیازمند این است که حداقل ۵ برابر متوسط صنعت فعالیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام