دادستان مرکز استان هرمزگان بر صیانت از امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال تأکید کرد و گفت: با هنجارشکنانی که بخواهند بدون توجه به قوانین، نظم عمومی را برهم بزنند برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علیرضا احمدی منش خاطر نشان کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدار‌ها، با قانون شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه دار کنند برخورد قضایی و بازدارنده خواهد شد.

احمدی منش در ادامه یادآور شد: نگهداری، حمل و خرید و فروش مواد محترقه نیز به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است.

وی درخصوص برخورد قضایی با مجرمین چهارشنبه‌سوری، بیان داشت: استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس، موجب محکومیت به پرداخت دیه به مصدومین نیز خواهد شد.

 احمدی منش همچنین در ادامه افزود: با اتخاذ تدابیر لازم، ضابطین قضایی به منظور شناسایی افرادی که از این موقعیت جهت تهدید سلامت مردم، تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت شهروندان، سوء‌استفاده می‌کنند، اقدام خواهند کرد.

 وی تصریح کرد: تمامی مسئولین و ارگان‌های مربوطه برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند چهارشنبه آخر سال به‌عمل آورده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در خاتمه ابراز امیدواری کرد: شهروندان با تبعیت از قانون و توجه به تذکرات مسئولان و همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.

 انتهای پیام