رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان انجام دقیق وظایف حاکمیتی و نظارتی، ارائه خدمات مطلوب با رعایت همه الزامات ایمنی، بهداشتی و مراقبتی بمنظور خلق نوروزی ایمن و خاطره انگیز را ارحج امور همه اعضای ستاد دانست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علیرضا محمدی کرجی ران در نشست نهایی هماهنگی طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شرایط متاثر از اپیدمی ویروس کرونا، طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز انجام نشد و امسال خوشبختانه شرایط متفاوت است و اجرای این طرح  با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا می بایست با رعایت همه دستور العمل های نظارتی و بهداشتی به نحو مطلوب برگزار شود.

محمدی با تاکید بر افزایش ایمنی در پایانه ها، شناورها و مسیرهای تردد دریایی  ادامه داد: بمنظور اجرای این طرح تلاش‌ها از  شهریور ماه امسال آغاز و دورهای آموزشی و آماده سازی شناورها و پایانه ها آغاز و می بایست با استمرار امور نظارتی و رعایت شیوه نامه های ابلاغی در جهت تامین ایمنی و سلامت سفر ها از تمام امکانات تجهیزاتی و لجستیکی  بهره برد.

وی گفت: برای تامین سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه انتظار می‌رود تمامی ۱۴ ارگان عضو ستاد طرح تسهیل سفرهای نوروزی تا پایان طرح براساس دستور العملها و صورتجلسات که در جلسات مشترک مصوب شده حضوری فعال داشته باشند .

محمدی خطاب به تمامی اعضای ستاد تسهیل یادآور شد: یکی از مضوعات مهمی که می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای هموطنان رقم بزند علاوه بر اطمینان از ایمنی سفر اجرای برنامه های فرهنگی و برخورد محترمانه با مسافران است.

 وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع جهاد تببین، یکی از موضوعات مهم در زمان اجرای این طرح توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی به گردشگران دریایی است که می توان از توان روحانیون جوان نیز در فعالیت‌ها بهره گرفت.

محمدی همچنین بر مدیریت بهره وری از اسکله ها و شناورها تاکید و ادامه داد: لازم است مدیران بنادر استان نسبت به رفع  کمبودها و کاستی احتمالی با برگزاری جلسات با سایر ادارات و ارگان های دست اندرکار اقدام و ماحصل پیگیری های خود را به دبیرخانه ستاد  گزارش نمایند.

گفتنی است؛ در این نشست معاونین اداره کل و مدیران بنادر تابعه استان هرمزگان در موضوعات مختلفی همچون؛ آماده سازی و افزایش تعداد شناورهای مسافری و ناجی، استقرار امکانات و زیرساخت های تامین ایمنی دریانوردی از جمله بویه مخصوص جهت راهنمایی شناورهای مسافری، مشخص کردن و اعلام مسیرهای ایمن تردد دریایی و پایش مستمر مسیرهای تردد شناورهای مسافری توسط مرکز کنترل ترافیک VTS، شناورهای جستجو و نجات ناجی، شناورهای کنترلی ثابت  گزارشی ارائه کردند .

طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

انتهای پیام