مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در حاشیه بازدید مشاور وزیر نیرو و خبرنگاران از واحد توربین و ژنراتور این نیروگاه گفت : با آغاز فصل گرما ، هر روز شاهد افزایش دما هستیم این دغدغه تامین برق پایدار بیشتر نمایان می شود .

داریوش محمودی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  افزود : مهمترین خدمت و کالای مورد استفاده که دغدغه مردم است بحث برق پایدار است.

محمودی ، با بیان اینکه در شرکت مدیریت برق روال عادی نیروگاه بحث تعمیر و نگهداری است ، عنوان کرد : نیروگاه بندرعباس با ظرفیت نامی ۱۳۳۰ مگاوات و قدرت عملی بیش از یکهزار مگاوات همیشه در کنار مردم هرمزگان بوده است و در خدمت رسانی به استان و مردم همواره در عرصه خدمت حاضر و آماده بوده است .

وی ، با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه تعمیراتی مفصلی را برای واحدها داشته ایم ، ادامه داد : از جمله واحد ۴ بخار و واحد یک بخار و واحدهای دیگر که در حال حاضر درگیر تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار هستیم وامیدواریم تا نیمه خرداد ماه این تعمیرات به پایان برسد و فصل و فعالیت های تعمیراتی ما به اتمام برسد .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، بیان داشت : امید است با اتمام این تعمیرات با حداکثر ظرفیت تولید و با تولید برق پایدار در خدمت هم استانی ها باشیم .

محمودی، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان دمای هوا در سالن توربین ۶۰ درجه سانتیگراد است وگاها در تابستان نیز افزایش می یابد .

این مدیر نیروگاهی ، مطرح کرد : در فعالیت های اورهال از قسمت ها و جبهه های مختلف کاری از جمله پمپ های آب ورودی لب دریا ، بویلر و کوره واحدها ، توربین و سیستم تجهیزات جانبی و همچنین سیستم سیکل حرارتی شروع می کنیم.

وی ، با بیان اینکه در هر زمینه تعمیرات و برنامه های مفصلی را برای سیستم ها داریم ، اظهار داشت: در جبهه های کاری بالغ بر ۲۰۰ نفر مشغول کار تعمیراتی به شکل شبانه روز و در ۲ شیفت کاری صبح و شب بصورت مداوم هستند و فعالیت های تعمیراتی را دنبال می کنند تا در زمان مقرر این تعمیرات به اتمام برسد .

محمودی، خاطرنشان کرد: با بازگشت این واحد به مدار تولید ۲۷۰ مگاوات در ساعت تولید برق داریم که با حداکثر قابلیت تولید و قابلیت اطمینان که ظرفیت زیادی را به بار شبکه اضافه می کند .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، تصریح کرد: در خصوص تعمیر و ساخت قطعات داخلی ما بالغ بر ۲۰۰۰ قطعه ریز ودرشت با همکاری شرکت های پیمانکاری و راهبری کارشناسان متخصص ، متعهد و بومی هرمزگانی تولید کردیم.

محمودی ، اضافه کرد: با تولید این قطعات صرفه جویی بالای ارزی و همچنین جلوگیری از خروج ارز و نقدینگی را داشتیم .

وی ، با اشاره به اینکه صرفه جویی در صنعت برق یک کار جهادی است ، یادآور شد: مردم هرمزگان مانند همیشه با درایت و همکاری که با نهادها ، سازمان ها و کارخانجات تولیدی برق داشته اند نهایت همکاری را در این تابستان نیز با ما خواهند داشت.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس، درخواست کرد: در حداقل زمان و روشن کردن تعداد کمی کولر نقش بسزایی در همراهی و تکمیل جهاد و تلاش پرسنل که بصورت شبانه روزی کار می کنند را داشته باشد .

این مسئول، به خانواده ها توصیه کرد : دمای کولرها حداکثر ۲۴ درجه سانتیگراد دمای خوب و کافی است و از روشن کردن کولرهای اضافی در اتاق های خواب و اتاق های دیگر در ساعت هایی که ضرورت و نیازی نیست خودداری کنند .

محمودی، با اشاره به موضوع صنعتی بودن استان و پرمصرف بودن کارخانه ها و دستگاه های اجرایی که در استان فعالیت می کنند ،افزود : مردم در ساعت هایی که در منزل نیستند حتما کولرها را خاموش کنند زیرا مصارف زیادی دارند و بار تحمیلی شان به شبکه بسیار زیاد است و از طرفی ما درگیر بحث ناترازی تولید و مصرف انرژی هستیم.

 

تکنسین تعمیرات توربین و ژنراتور :

درنیروگاه بندرعباس دمای بالای ۶۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنیم

تکنسین تعمیرات توربین و ژنراتور نیروگاه برق بندرعباس با بیان اینکه این نیروگاه نقش پایداری در تولید برق را ایفا می کند، گفت : نیروگاه مانند یک زنجیر است که از حلقه های زیاد و منسجم تشکیل شده ودر فرآیند تولید بسیار حائز اهمیت است و اگر به یکدیگر متصل نباشند در فرآیند تولید مشکل ایجاد می شود .

باسره ، افزود : در بخش تعمیرات توربین و ژنراتور سختی کار با قسمت های دیگر نیروگاه برابر است اما حساسیت این بخش نسبت به بخش های دیگر بیشتر است .

وی ، عنوان کرد : توربین ها به دلیل اینکه ثابت هستند و از نظر حجم و وزن سنگین و امکان جابجایی ندارند و برای تولید برق پایداری داشته باشیم در طول سال باید اورهال دوره ای در چندین نوبت مختلف را داشته باشیم.

تکنسین تعمیرات توربین و ژنراتور نیروگاه برق بندرعباس،در خصوص تعیین مدت زمان تعمیر، اذعان داشت: اولویت ما این است که کار به صورت بهینه و مناسب انجام شود و زمان تعمیر را مدیریت اعلام می کند و ما تمام تلاشمان را می کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن کار را انجام دهیم .

وی ، با بیان اینکه با توجه به شرجی کنار دریا و شرجی هوا بیشتر اوقات دما بالای ۶۰ درجه سانتیگراد را در نیروگاه برق بندرعباس را تجربه می کنیم ،اضافه کرد: زمان تعمیرات در نیروگاه برق بندرعباس نسبت به نیروگاه های دیگر در زمان کمتری نسبت به زمان اعلام شده از مدیریت تهران انجام می شود .

گفتنی است ، علی اکبر کاظمی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو و تیم همراه از روند تعمیرات واحد ۴ بخار نیروگاه بندرعباس بازدید کردند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر/