استاندار هرمزگان با بیان اینکه تامین 30 دستگاه دیالیز استاندارد توسط بنگاه‌های اقتصادی مستقر در هرمزگان به تصویب رسید ، گفت : تجهیزات دیالیزی به سرعت تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،   مهدی دوستی  از بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی با همراهی دکتر احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بازدید و با پزشکان و بیماران این بخش گفت و گو کرد، احصا مشکلات و کمبودهای این بخش از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

در این بازدید استاندار هرمزگان از مدیران عامل صنایع مختلف مستقر در غرب شهر بندرعباس نیز دعوت کرده بود تا از نزدیک مشکلات این بخش را مشاهده و برای رفع مشکلات همکاری کنند.

عمده مشکلات مطرح شده در این بازدید کمبود دستگاه‌های دیالیز و قدیمی بودن دستگاه‌ها، کمبود نیروی انسانی پزشک و پرستار، کمبود فضای بخش دیالیز این بیمارستان و مباحث مرتبط با تغذیه بیماران بود که رفع این مشکلات مهم‌ترین دغدغه بیماران، همراهان بیماران و پزشکان و پرستاران این بخش بود.

پس از این بازدید بلافاصله جلسه برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات در محل سالن جلسات بیمارستان شهید محمدی برگزار و تصمیمات لازم برای تامین تجهیزات و حل مشکل کمبود فضا اتخاذ شد.

 استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت بخش دیالیز استان مساعد نیست و باید به سرعت این وضعیت اصلاح شود گفت: امروز با حضور در این بخش از نزدیک مشکلات بخش دیالیز را دیدم و درک کردم، از اینکه دکتر مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس که درخواست این بازدید را داشتند تشکر می‌کنم.

دوستی ، افزود: به تمام پزشکان و پرستاران و پرسنل مشغول در این بخش خداقوت می‌گویم از زحمات خستگی ناپذیر آنان تقدیر می‌کنم.

وی عنوان کرد : مسائل بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی در سه بخش بود، یک بخش مربوط به کمبود فضا بود که باید دانشگاه علوم پزشکی فضا را مشخص کند و در بحث ساخت و ساز تمام کار با استانداری خواهد بود و سعی می‌کنیم با سازه سبک و با دوام این امر تسریع شود.

عالی ترین مقام استان اذعان داشت  :  دیگر مبحث و مشکلی که در بخش دیالیز شاهد بودیم مربوط به کمبود نیروی انسانی از جمله پزشک و پرستار بود و مسئله بعدی نیز مربوط به تغذیه بیماران است که این مسائل را باید دانشگاه علوم پزشکی استان به سرعت رفع کند و متولی حل این مشکل دانشگاه خواهد بود.

استاندار هرمزگان ادامه داد : مسئله بعدی تامین تجهیزات و دستگاه‌های دیالیز بیمارستان شهید محمدی است، در این زمینه هم از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان استفاده می‌کنیم.

وی  اضافه کرد : شرکت فولاد هرمزگان تامین ۱۰ دستگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و زیر مجموعه‌های این منطقه مجموعا ۱۲ دستگاه، شرکت نفت بندرعباس و زیر مجموعه‌های نفتی ۴ دستگاه و شرکت بنا گستر کرانه نیز تامین ۴ دستگاه دیالیز استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را تقبل کرده‌اند که از این شرکت‌ها در راستای کمک رسانی به مباحث درمانی استان و توجهشان به دغدغه مردم قدردانی میکنم.

استاندار هرمزگان بیان داشت : در مجموع تصویب شد بنگاه‌های اقتصادی استان ۳۰ دستگاه دیالیز استاندارد را تامین کنند و در اختیار بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی و سایر مناطق استان هرمزگان قرار دهند.

وی تصریح کرد: قرار است این تجهیزات به سرعت تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات بیماران دیالیزی استان کاهش یابد.

انتهای پیام