استاندار هرمزگان بر رفع موانع پیش روی طرح جهاد آبرسانی تاکید و از فرمانداران خواست این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  مهدی دوستی در جلسه جهاد آبرسانی استان هرمزگان که با حضور معاون هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانداران مدیرعامل آبفا و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های آب و فاضلاب هرمزگان و مشارکت سپاه در اجرای پروژه های آبرسانی بر تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی بویژه طرح جهاد آبرسانی تاکید کرد و ضمن بررسی موانع پیش روی آن از فرمانداران خواست، تا موانع پیش روی این طرح را مرتفع کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این نشست از تقویت زیرساخت ۲۵۰ روستای هرمزگان در اجرای طرح جهاد آبرسانی با مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار هرمزگان به موضوع آب در تشریح جزئیات این پروژه و پیشرفت های صورت گرفته، افزود: در اجرای این طرح ۱۰۰ روستای هرمزگان در قالب ۲۰ مجتمع از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

وی ادامه داد : با آبرسانی به ۱۰۰ روستا در اجرای در طرح جهاد آبرسانی، علاوه بر برخورداری این روستاها از نعمت آب شرب پایدار، بر تقویت نیاز آبی ۱۵۰ روستای دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، طرح جهاد آبرسانی که با مشارکت آبفا و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است به عنوان یک اقدام بی نظیر به یادگار خواهد ماند و هرمزگان با دارا بودن ۴۵ درصد جمعیت روستایی در پایان اجرای این طرح به شاخص بالایی از سطح بهره مندی خواهد رسید.

حمزه پور ادامه داد: این طرح از زمان کلنگ زنی بدون یک روز تعطیلی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست که با تکمیل آن ۸۱ هزار و ۵۸۶ نفر در ۱۱ شهرستان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک هزار و ۶۰۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ۶۷ مخزن با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۲۶ متر مکعب احداث خواهد شد.

در این جلسه همچنین سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه تامین مالی این پروژه بر عهده شرکت آب و فاضلاب است و سپاه عملیات اجرایی آن را در اجرای تفاهم نامه وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بر عهده دارد که در حال حاضر عملیات آن به سرعت در حال اجراست.

وی رفع موانع پیش روی اجرای این طرح را خواستار شد و گفت: توافق با معارضین، صدور مجوز حفر چاه و رفع محدودیت هایی از جمله تامین مواد اولیه تولید انواع لوله های پلی اتیلین، فولاد، چدن، رفع نیاز سیمان، آهن آلات و ماشین آلات مهندسی و… از جمله مسائلی است که می تواند به سرعت اجرای پروژه کمک شایانی کند.

انتهای پیام