مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا رادر توسعه اقتصاد دریا محور همراه و شرکای تجاری بنادر دانست و گفت: تمام تلاش مسوولان در سازمان بنادر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خطوط کشتیرانی بوده و ارائه راهکارها در قالب چنین جلساتی در کاهش هزینه های مترتب بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران در نشست هم‌‍‌‌اندیشی،ارتقاء حمل و نقل و تجارت دریایی و بررسی مشکلات شرکت‌های کشتیرانی که در محل بندر شهیدرجایی برگزارشد، اظهارداشت: سرمایه‌گذاران، شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان کالا و اپراتورها، همگی شرکای تجاری بنادر بوده و معتقدیم باید خدماتی مطلوب و مناسب به آنها ارایه شود.

محمدی ضمن قدردانی از زحمات فعالان خطوط کشتیرانی بیان داشت: تمام تلاش و دغدغه مسوولان در سازمان بنادر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خطوط کشتیرانی است تا سرمایه‌گذاران این بخش بدون چالش و با اطمینان خاطر فعالیت‌های اقتصادی خود را دنبال کنند.

وی، توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بنادر به تجهیزات روز را عاملی مهم درجهت ارتقای نرم عملیاتی، تقویت خدمات حمل و نقل دریایی دانست و افزود: شرایط متاثر از تحریمها فرصتی است تا برای تامین تجهیزات استاندارد و استراتژیک از توان صنایع داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

محمدی بهرگیری از تجهیزات بندری پیشرفته از جمله مکنده و کشنده‌های استاندارد را یکی از راهبردهای ترسیم شده در بندر شهید رجایی عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق این هدف با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده‌ایم و در سفر هیات دولت به استان نیز پیگیری این موضوعات به صورت جدی مورد توجه است.

وی در پایان صحبت‌های خود برگزاری این نشست‌ها را زمینه‌ساز هم‌افزایی بیشتر بنادر و فعالان کشتیرانی برشمرد و ضمن تاکید برتداوم این نشست ها خاطر نشان کرد: در تمامی مقاطع زمانی همراهی نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی با سازمان بنادر بسیار سازنده و اثربخش بوده و یقینا برآیند حاصله از دیدگاهها و نقطه نظرات فنی و کارشناسی  در چنین جلساتی می تواند نقش راه و ترسیم کننده  سیاست‌گذاری و راهبردها پیش رو باشد.

*تاکید بر برگزاری نشست های هم اندیشی سازمان بنادر و انجمن های کشتیرانی

بشکل فصلی *

مسعود پل مه، دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز برگزاری این نشست را در ایجاد هم‌افزایی برای برطرف شدن مشکلات طرفین ضروری دانست وخاطرنشان کرد: به عنوان یک وظیفه ملی برای آبادانی کشور و توسعه اقتصادی کشور در کنار دولت و سازمان بنادر هستیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های انجمن های کشتیرانی در حوزه اقتصاد دریایی و بندری می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: درعین حال انتظار داریم این نشست‌های عمومی و تخصصی به صورت فصلی ادامه داشته باشد.

از دیگر موارد مطروحه در این نشست تاکید بر حضور پررنگ نمایندگان کشتیرانی بر روی کشتی‌ها به منظور نظارت  بر ایمنی و بسته‌بندی کالاهای ورودی و تجهیزات بندری، نظارت بر جلوگیری از آسیب‌رسانی به کالاهای صادراتی و وارداتی و درج اطلاعات کالاهای غیرکانتینری بود که منصور خرمشکوه معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به آنها اشاره کرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست دوساعته تعدادی از مدیران و نمایندگان شرکت های خطوط کشتیرانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را با مدیر و معاونت‌های این منطقه ویژه مطرح نمودند.

انتهای پیام